פרשת השוחד בנתניה:מעצרה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, שנחקרה במסגרת פרשת השחיתות בעיר, הוארך הערב (רביעי) בבית המשפט השלום בראשון לציון בשישה ימים עד ליום שני. פיירברג חשודה בעבירות שוחד וקבלת טובות הנאה בתמורה לקידום פרוייקטים של נדל"ן בעירה. בפתח הדיון אמר נציג המשטרה רפ"ק אלישע קוגן כי "מדובר בחקירה מסועפת ומורכבת המגלמת שחיתות ציבורית במדרג גבוה. יש פעולות חקירה רבות שמטרתן להגיע לחקר האמת והחקירה מתקדמת. יש חשד כי נבחרי הציבור חיללו את אמון הציבור".



ע"וד נתי שמחוני, המייצג את פיירברג, ציין: "כבר בבוקר הייתה לכם החלטה לעצור אותה". בתגובה השיב נציג המשטרה כי היא נחקרה על פרויקט 'קורל' ופרויקט נוסף. עו"ד שמחוני המשיך: "זה פרויקט שהיא רכשה ב-2006, עכשיו מבקשים לעצור ראש עירייה לעשרה ימים. היא רכשה 2.5% מיוסי תשובה ובנאמנות, כך שלא היה ידוע שזאת היא". "יוסי תשובה הוא לא בין העצורים, האם יש כוונה לעצור אותו?", שאל ושמע את התשובה של המשטרה: "הוא לא נעצר, אני לא אכנס לפרטים. החשד שלנו הוא שפיירברג קיבלה שוחד מקבלנים בפרויקט". קוגן המשיך כי הסיבה לבקשה למעצרה של פיירברג היא בין היתר החשד לפיו היא קשורה לפרויקטים נוספים. בשלב הזה התפרצה ראשת העירייה ואמרה: "שאלתם הכל". השופט עמית מיכליס העיר לה: "אני יודע שהמעמד קשה, אבל תני לעו"ד שלך לעבוד, הוא יודע מה הוא עושה".



עיריית נתניה ביום הפשיטה של המשטרה. צילום: אבשלום ששוני



החשוד התפרץ: "זה פשוט דמיון"


כשהדיון המשיך סביב פרויקט 'קורל', פיירברג לא יכלה לשמור על שקט וציינה "קידמתי את הפרויקט לפני הרכישה, לא אחריה". עו"ד שמחוני התייחס לעצור אחר ששמו עדיין אסור לפרסום ושאל: "האם החשוד הנ"ל קיבל שוחד עבור פיירברג?", נציג המשטרה השיב שכן וגרם לחשוד להתפרץ ולומר: "זה פשוט דמיון".



בתום הדיון החליט השופט מיכליס להאריך את מעצרה של ראשת העירייה וציין בהחלטתו כי "מטבע הדברים בעבירות אלה, הן נעשות בחשאי ולכן הפוטנציאל לשיבוש גבוה. בנוסף, בחומר שלפניי עולות פעולות ממשיות שבוצעו ומטרתן הייתה להסתיר ולא לדווח". עוד הוסיף השופט כי "קיים חשד הקושר את כל החשודים לעבירות המיוחסות להם. עולה תמונה לא פשוטה לפיה מספר גורמים בעירייה חברו לבעלי הון כדי לקיים פרוייקטים, טובות הנאה נאמדות במיליוני שקלים". ראשת העירייה ניסתה למנוע מהשופט להאריך את מעצרה ואמרה: "אני מוכנה להתייצב בכל שעה ולענות על כל שאלה, אין לי מה להסתיר, כל החשדות מצוצים מהאצבע. שני שלישים מהמגרש הם של המדינה ופחות משליש 'קורל' היה וקודם ע"י מנהל מקרקעי ישראל בלי שום סטייה".



פרקליטה של פיירברג הוסיף כי "העסקה בפרויקט 'קורל' דווחה למס הכנסה, למבקר המדינה ולגורמים בעירייה. בפרונט היה עו"ד גוגיג, כדי שתשובה לא יידע. היא חברה לפרויקט כי מי שהיה צריך לחתום, סגן יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, היה בחופש. היא לא ידעה על מה היא חותמת, אפילו שם לא היה על ההיתר. השופט החליט שכן לקבל את הארכת המעצר והאריך גם מעצרם של בעלה לשעבר אלי פיירברג, וכן את מעצרו של הרב שמעון שר, סגנה של ראשת העירייה.  



מעצרה הוארך בשישה ימים, מרים פיירברג. צילום ארכיון: אביר סולטן, פלאש 90