מנהל בית החולים "שיבא", פרופ' איציק קרייס, העביר לפני זמן קצר תדרוך בנוגע למצבו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, שלקה אתמול באירוע מוחי, ואמר כי "למרות שמצבו עדיין קשה, הוא יציב ויש שיפור מסוים. הוא קצת יותר עירני. זה טוב".

קרייס אמר כי "פרס, עדיין מורדם ומונשם והוא יציב מבחינת כל הפרטמטרים. אנו נמשיך לעקוב אחריו ב-24 שעות הקרובות להתרשמות נוספת ממצבו, ונמשיך לעדכן הערב על מצבו. למרות שאנחנו צריכים לחכות, יש לציין שקיים שיפור וזה טוב".

השר ליצמן מבקר את המחלקה בה מאושפז פרס. צילום: אבשלום ששוני


שר הבריאות, יעקב ליצמן, ביקר מוקדם יותר היום בבית החולים בו מאושפז פרס ואמר כי "אפשר להיות קצת יותר אופטימיים מאתמול בלילה. הטיפול כאן מיוחד ואני מקווה שמר פרס יחזור לאיתנו. את הפרטים הרפואיים אני משאיר למשפחה ולצוות הרפואי. אנחנו ממשיכים להתפלל לשלומו". 

בתו של שמעון פרס, פרופ' צביה ולדן, התייחסה היום בראיון לגל"צ למצבו ואמרה כי "בסופו של דבר ההחלטה לחכות עם ניתוח השתלמה. הוא פתח את העיינים ולחץ את ידינו. חזור לחיים של שמעון פרס לפני, גם אדם בן 19 לא יכול לחזור. אבל לא שוללים שיחזור לצלילותו. יש שיפור ביחס לאתמול אבל זה לא עוזר להם לנבא את העתיד". 
 
נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון התעניין היום במצב בריאותו של פרס. מלשכת קלינטון התקשרו לבית החולים וביקשו למסור מסר של חיזוק ועידוד לבני משפחתו. כך עשה גם שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו. ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר טילפן גם הוא לברר את שלומו של פרס ולאחל לו איחולי החלמה. גם נשיא רוסיה פוטין התעניין אחרי כן במצבו של פרס. ראש לשכתו אמר כי הנשיא פוטין עוקב בדאגה אחר הדיווחים על מצבו מאחל לו החלמה ואמר כי פוטין מקווה לפגוש את פרס לאחר החלמתו. 

"אין דבר יקר יותר לאבי מעם ישראל"


כזכור, הנשיא התשיעי חש ברע במהלך כנס והובהל על ידי עוזריו לבית החולים שיבא תל השומר, שם עבר אירוע מוחי. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. לצדו של הנשיא לשעבר נמצאים שלושת ילדיו ושוטרים הוצבו בכניסה על מנת למנוע כניסה של אנשים לא רצויים. בכניסה למחלקה בה מאושפז פרס נמצאים עשרות צוותי טלוויזיה מישראל ומהעולם המחכים לעדכון על מצבו. גם עוברי אורח בבית החולים עוצרים במקום ומביעים משאלה שפרס בן ה-93 יתגבר גם הפעם. 

חמי פרס בתדרוך לתקשורת. צילום: אבשלום ששוני
חמי פרס בתדרוך לתקשורת. צילום: אבשלום ששוני


בנו של פרס, חמי, אמר במסיבת עיתונאים במהלך ערב אתמול: "אלה שעות לא קלות לי ולבני משפחתי, אבי עבר היום אירוע לא פשוט ואני רוצה קודם כל להודות לצוות הרופאים שבודק אותו ומתייעץ עם בני משפחה למקרה שניאלץ לקבל החלטות בהמשך, אך לא כרגע. הרופאים עושים עבודה נפלאה ובשם המשפחה אני מודה להם. בני המשפחה מתכנסים כעת בבית החולים, אנחנו מקבלים פניות רבות, עוטפים אותנו בדאגות, תפילות וברכות. אני רוצה למסור לכל אלה ששולחים הודעות שלא היה דבר יקר יותר לאבי מעם ישראל, אנחנו מודים על הדאגה ואהבה ומקווים לטוב". 

"אבא שלי הוא איש מיוחד במינו, אני מאמין ומתפלל לבריאותו. שכל מי שיתפלל ימשיך להתפלל איתנו. אנחנו מודים לכולם על הדאגה והאהבה", הוסיף חמי פרס. 

עבר השתלת קוצב לב ושוחרר



לפני מספר ימים עבר פרס השתלת קוצב לב ושוחרר יום לאחר מכן. בחודש ינואר עבר פרס הליך צנתור לאחר שסבל מאירוע לבבי קל. הוא פונה מביתו לבית החולים "תל השומר" בעקבות לחצים בחזה. במהלך הטיפול שעבר אובחן עורק מוצר, אשר הורחב בהצלחה בבית החולים. בתום חמישה ימי אשפוז שוחרר פרס מבית החולים, ובהודעה שמסר אז לתקשורת אמר: "ימים מרתקים עברו עליי, אני שמח מאוד לשוב לעבודה, יש עבודה רבה וזאת היתה מטרת ההבראה".

פרס הודה לרופאים שטיפלו בו והוסיף: "קיבלתי את מיטב האיכות האישית והיכולת המודרנית ביותר בטיפול בלב. לו זה היה קורה במקום אחר או תקופה אחרת, אינני יודע מה היה קורה. אם למישהו קורה משהו, ממליץ לכם להגיע לתל השומר. רמה אנושית גבוהה מאוד ואנושית, טיפלו בי ופינקו אותי. אני מרגיש משופץ ומשופר. רציתי להמשיך לשרת את המדינה".

מנהל בית החולים שיבא, פרופ' איציק קרייס. צילום: אבשלום ששוני
מנהל בית החולים שיבא, פרופ' איציק קרייס. צילום: אבשלום ששוני


מספר ימים לאחר ששוחרר מבית החולים הוזעקה אליו שוב ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים "תל השומר" בעקבות כאבים שחש בחזה. אחרי בדיקת אק"ג שנעשתה על ידי פראמדיק, פרס אובחן כסובל מהפרעת קצב קלה בליבו. על פי החלטת רופאיו, הנשיא התשיעי שהה בהשגחה ושוחרר לביתו לאחר יומיים.