מצבו של שמעון פרס ממשיך להיות קשה אך אחר הצהריים דווח שחל שיפור במצבו וכי הנשיא וראש הממשלה לשעבר התעורר ופקח את עיניו. איילת פריש, יועצת התקשורת והאסטרטגיה של פרס, המכנה אותו "האבא השני שלי", אמרה לבן כספית ואריה אלדד ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני צמודה למיטתו. עדיין מצבו קשה, אך יציב. המדד שהשתנה וכולנו מתפללים שילך ויתרחב, הוא העובדה שמורידים לו את מינון תרופות ההרדמה והוא מגיב ומגיב טוב. הוא פקח את העיניים, התרומם, הצביע עם האצבע שלו על מכשיר ההנשמה. אנחנו מכירים אותו כל כך טוב, היה כל כך ברור שהוא אומר לרופא האישי שלו 'רפי, תעיף את זה מהגרון שלי'. רק שהוא לא יכול לדבר, כמובן, כי הוא עם מכונת הנשמה בתוך הגרון ועם זה אף בן אדם, גם בן אדם בריא, לא יכול לדבר".





"הרופאים ראו את זה, כולם, גם בהתייעצות הרחבה, כי זה קרה ממש צמוד להתייעצות וכולם היו יכולים לראות את התגובה", הוסיפה פריש. "זה סימן מאוד מאוד חיובי אבל אנחנו עדיין בתוך אירוע מוחי עם דימום מאוד מאסיבי. אני לא רוצה להיכנס למצב בדיקת ה-CT והצילומים. הרופאים הודיעו בצורה מפורשת שהדימום נעצר, אבל אלה דברים דינאמיים מאוד ויכולים גם להשתנות. לצד האופטימיות הזהירה אומרים גם להתפלל ולהתפלל חזק. הפחד שלי הוא לא ליצור תקוות שווא בציבור. מבחינתי, כמי שמאוד קרובה למר פרס, שהוא כמו אבא שני שלי, אני נאחזת בזה בכל לבי ומייחלת להחלמתו, אבל כאנשי מקצוע אנחנו לא רוצים להיות יותר מדי אופטימיים ולדבוק בדיווח של הרופאים".



איילת פריש ופרופ' רפי ולדן בבית החולים תל השומר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
איילת פריש ופרופ' רפי ולדן בבית החולים תל השומר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



כספית ציין שהעובדה שפרס פוקח עיניים ומנסה להתיישב זו התפתחות מרעישה ביחס לאתמול. "אני מסכימה לחלוטין ועדיין זה בתוך אירוע מוחי עם דימום בראש של אדם בן 93", השיבה פריש, "הרופאים די המומים ממה שראינו עכשיו. בבוקר הם דיווחו שהיה לילה שקט ושיש מדדים שהם קצת יותר חיוביים, עכשיו יש מגמה יציבה של ערנות, כשמפחיתים את תרופות ההרדמה, והוא גם מתעורר מהר מאוד ופוקח עיניים, כשגם הזמן הוא אינדיקציה לאופטימיות. אנחנו מפחדים שהוא יתעורר ויתחיל לצרוח שביטלנו לו פגישות בלוח הזמנים".


 

"לא יכול בלי לדאוג למדינת ישראל"


אלדד שאל: "אם הכל יהיה בסדר, האם תצליחו לגרום לו לנוח ולא לחזור לעבודה?". פריש ענתה: "זה מעבר לכוחותינו. גם הציבור יודע. הוא אדם בן 93. הוא לא יכול בלי לעבוד. הוא לא יכול בלי לדאוג למדינת ישראל. וזה היופי. גם כשהוא לא נשיא ואין לו איזה כתר עם טייטל על הראש הוא קם בבוקר ובכל מעייניו ובכל נימי נפשו הוא כולו חדור עשייה למען מדינת ישראל. הרבה פעמים הוא מפליג ומדבר על ננו-טכנולוגיה, חקר המוח והמחשב הביולוגי ולפעמים זה קצת מעייף את הסביבה".

הנשיא התשיעי שמעון פרס.
הנשיא התשיעי שמעון פרס.


פריש הוסיפה: "כשהוא קם בארבע בבוקר זה לא כדי לשתות קפה ולאכול קרואסון, אלא כדי לקרוא את ה'שמעון פוסט', העיתון המיוחד שאבי גיל מכין לו. ברור שאבי גיל הכין גם הבוקר את העיתון, כי אנחנו מפחדים שהוא יבקש לקרוא אותו, אז ה'שמעון פוסט' מוכן לו ליד השידה". כספית שאל על הפוסט של ח"כ באסל גטאס, שכתב שגופו של שמעון פרס מכוסה בדם פלסטיני, ופריש השיבה: "ישנתי בלילה שעתיים, אני ביומיים האחרונים מתעסקת רק בפרס, כל השאר לא מעניין. אל תשאלו אותי כאלה שאלות".

כזכור, הנשיא התשיעי חש ברע במהלך כנס והובהל על ידי עוזריו לבית החולים שיבא תל השומר, שם עבר אירוע מוחי. הוא אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. לצדו של הנשיא לשעבר נמצאים שלושת ילדיו ושוטרים הוצבו בכניסה על מנת למנוע כניסה של אנשים לא רצויים. בכניסה למחלקה בה מאושפז פרס נמצאים עשרות צוותי טלוויזיה מישראל ומהעולם המחכים לעדכון על מצבו. גם עוברי אורח בבית החולים עוצרים במקום ומביעים משאלה שפרס בן ה-93 יתגבר גם הפעם.