מספר שעות לאחר שהחלה פעולת ההשבתה של הקו המהיר מתל אביב לחיפה לשמונה ימים, מנכ"ל הרכבת מפגין אופטימיות בכל הנוגע לפעילות המצומצמת של הרכבות. "מי שהגיע היום ברכבת הסתדר ומי שנסע בתחבורה פרטית נתקע בפקקים", כך אמר היום (שני) בועז צפריר בתדרוך עיתונאים באתר העבודות הנרחב בתחנת סבידור תל אביב.



מי שהיה מגיע היום לתחנה, היה רואה כי המסילות מהתחנה צפונה פורקו וגם חלק מהרציפים נהרסו. צפריר הסביר שלקראת הפעלת הקו המהיר של הרכבת בין תל אביב לירושלים במהלך שנת 2018, יהיה צורך להכפיל את המסילות, להאריך משמעותית את הרציפים ולבצע את פרויקט החשמול של הרכבת.







עומס בתחנת תל אביב ההגנה, הבוקר. צילום:אבשלום ששוני



מנכ"ל הרכבת בועז צפריר, היום. צילום: אבשלום ששוני



הצפי: עוד שבועות של פקקים


"כאשר הקו המהיר של תל אביב - ירושלים יפעל, יעברו עוד ארבע רכבות בשעה בתחנות ויש צורך להיערך בהתאם, הצפי הוא לכ-50 אלף נוסעים ביום, ציין צפריר והדגיש כי קו המהיר לעיר הבירה הוא קו הדגל של רכבת ישראל ובעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. צפריר הודיע שעד להעפלת הקו המהיר יהיה צורך פעמיים נוספות להפסיק את הפעילות לכשבוע ובמקביל תתבצע עבודה בלילות וככל הנראה גם בסופי שבוע, זאת על מנת לעמוד ביעדי הזמנים.



ברכבת מעריכים כי סגירת שלוש התחנות בתל אביב - "השלום", "האוניברסיטה" ו"סבידור" החל מהלילה וכן הפסקת הפעילות בין תל אביב לצפון, השפיעה על כ-100 אלף נוסעים שהתעכבו. צפריר הדגיש כי בוצעה היערכות מוקדמת של מאות אוטובוסים, שהפעילו שאטלים כל עת, במיוחד מתחנות הרצליה וההגנה. עוד הוא העריך שהעלות הכוללת של פרויקט הקו המהיר בין תל אביב לירושלים מסתכמת בכשבעה מיליארד שקלים, וחשמול המסילות יסתכם בהשקעה נוספת של 13 וחצי מיליוני שקלים.



בתוך כך, נשלמות ההערכות לעומס הכבד הצפוי בשעות הקרובות כאשר מאות אלפי נוסעים ונהגים ייצאו מתל אביב. הצפי הוא לעומסי תנועה כבדים ביותר, בין היתר בשל מאות האוטובוסים שהתווספו לשאטלים אשר גורמים לצפיפות קשה ביותר בכבישים בתוך העיר. כאמור, עיקרי הפקקים צפויים להיות מורגשים בתוך תל אביב.



עבודות הרכבת בתל אביב, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני



עומסים כבדים בתחנת ההגנה. צילום: אבשלום ששוני