נדיה כהן, אלמנתו של אלי כהן ז"ל, צפתה היום (שלישי) לראשונה בסרטון הווידיאו המתעד את הוצאתו להורג של בעלה שליח המוסד בכיכר המרכזית בדמשק. "מישהו שלח לי את זה בסלולר, אבל אחר כך ראיתי את זה בטלוויזיה עם המוזיקה, עם ההמונים שצוהלים וחוגגים בכיכר ואת אלי על הגרדום. זה אחרת. זה מזעזע, מטלטל וכואב מאוד" אמרה כהן בשיחה עם "מעריב". 

"התמונות האלה הציפו אותי בזיכרונות, החיו מחדש את הכאב החד והעלו שוב את הספקות שמקננות בתוכי: 'אולי זה לא הוא? אולי זה מישהו אחר שם בקצה החבל?'", סיפרה בכאב.

 

לדבריה, המוסד מעולם לא הראה לה ולבני משפחתה את הסרטון שהופץ היום. "הם מעולם לא הראו לי. הם לא הראו לנו כלום. גם בטלוויזיה מעולם לא ראיתי סרטון דומה. בזמן המשפט של אלי, המוסד התקין אצלי טלוויזיה וראיתי חלק מהמשפט ששודר בטלוויזיה הסורית, אבל את המחזה של הוצאתו להורג של אלי לא ראיתי. בשבילי זה יום לא קל, יום קשה", סיפרה על האירועים שקרו לפני יותר מחמישים שנים. 

היא הביעה תקווה כי דווקא בזכות מלחמת האזרחים העקובה מדם המתחוללת בסוריה יקום מישהו מבין אזרחי המדינה המדממת ויגלה היכן טמונות עצמותיו של המרגל הישראלי. "אני מקווה שאחרי הפרסום הזה באיזה מקום יקום אזרח סורי, שהמשטר הרג את אשתו וילדיו ואת בני משפחתו, שיקום ויספר לנו איפה אלי. שיקום צדיק אחד בסדום הסורית ויגיד לנו איפה הגופה כדי שנקבל את הנחמה ואת השקט הנפשי שלנו", אמרה כהן. 
 
המרגל אלי כהן. רפרודוקציה: רענן כהן

 
"עד היום אין לנו שום מידע היכן הוא קבור. כל הניסיונות כל השנים לא הביאו כלום. היום כשרואים מה הסורים עושים אחד לשני, אפשר להבין מאיפה באה האכזריות הזאת של המשטר הסורי כלפינו, כשבמשך כל השנים סרב בעקשנות לגלות היכן טמונות עצמותיו של בעלי", אמרה.
כזכור, מוקדם יותר היום הופץ סרטון אותו הדליפו גורמי אופוזיציה בסוריה – המתעדים את הרגעים לאחר תלייתו של המרגל הישראלי ב-1965. כהן, יליד מצרים, שירת את המוסד בסוריה, חדר לצמרת השלטון ונחשב למרגל שהעביר מידע יוצא דופן באיכותו שסייע רבות לניצחון במלחמת ששת הימים. ב-1965 נחשפה העברת המידע שלו לישראל והוא נשפט והוצא להורג.