הנהלת האוניברסיטה העברית הודיעה היום (ראשון) כי היא דוחה את פתיחתה של שנת הלימודים בשבועיים וזאת כתוצאה מהתמשכות המו"מ עם נציגי המדינה - הות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) ומשרד האוצר על היקף התחייבותה להשתתף בנטל הגרעון התקציבי הפנסיוני.  בהודעת האוניברסיטה נכתב כי "לא יהיה זה אחראי לפתוח את שנת הלימודים בחוסר ידיעה מה יהיה תקציב השנה המלא וללא פתרון בעיית השורש התקציבית. יודגש כי ללא עול הפנסיה התקציבית, הניהול הפיננסי השוטף של האוניברסיטה הוא מאוזן ומאפשר לה להתמודד היטב עם כל האתגרים, שמזמנת לה הסביבה התחרותית המקומית והגלובאלית".



עוד צויין כי המשא ומתן מתנהל מספר חודשים, כשלטענת האוניברסיטה, "הגורמים הממשלתיים בוחרים בשלב זה שלא לאשר את הנחוץ לפעילות השוטפת של האוניברסיטה לשנה הקרובה, להתעלם מהבנות העבר ובכך למעשה מונעים את פתיחתה של שנת הלימודים במועדה".



"הצעות הות"ת ומשרד האוצר לנהל את שנת הלימודים בתקציב גרעוני, בתקציב חצי-שנתי, בהזרמה תקציבית מזדמנת או תוך פגיעה בתרומות, בקרנות המחקר ובקרנות הצמיתות של האוניברסיטה - הן פתרונות של 'טלאי על טלאי' ועומדות בסתירה להנחיות מפורשות של ות"ת באביב האחרון".



תגובת הות"ת ומשרד האוצר להודעת האוניברסיטה העברית: "אגף תקציבים באוצר וות"ת מצרים על החלטת הנהלת האוניברסיטה העברית לדחות את פתיחת שנת הלימודים, החלטה שמהווה פגיעה בציבור הסטודנטים. להנהלת האוניברסיטה הוצעו מספר חלופות לפתרון ארוך טווח של בעיית הגרעון התקציבי השוטף בו נתונה האוניברסיטה, שיש בהן כדי להוביל את המוסד להבראה ולצמיחה. כמו כן הוסכם על יועץ חיצוני לתהליך וניתנו לאוניברסיטה כל האפשרויות גם לפתרון קצר טווח שיאפשר את פתיחת השנה".



"כל ההצעות האלו עומדות על הפרק גם היום ואימוצן על ידי האוניברסיטה יאפשר את פתיחת שנת הלימודים במועדה וימנע את הפגיעה בסטודנטים שעלולים לקבל החלטה שלא להתחיל את לימודיהם השנה באוניברסיטה העברית. ות"ת ואגף התקציבים באוצר פתוחים בכל עת להמשיך את המגעים עם הנהלת האוניברסיטה כדי לפתור את הבעיות ולאפשר פתיחת השנה כסדרה".