בנמל התעופה בן גוריון נחתו הבוקר (חמישי) ארונותיהם של שני הילדים הישראלים שנהרגו בתאונת הדרכים הקטלנית בגיאורגיה, אחינועם גרינפלד בת העשר ואחיה הקטן נבו בן החמש. אתמול, בצעד נדיר, הוטסו לארץ במהלך יום הכיפורים בני המשפחה הנוספים שנפצעו בתאונה הקשה שהתרחשה ביום שלישי בבוקר. 



התאונה התרחשה בדרך הידועה כמסוכנת ומחברת בין אזורים כפריים במדינה, כאשר ג'יפ המשפחה איבד שליטה ונפל לתוך תהום. כתוצאה מכך, נהרגו שני הילדים, אמם נועה נפצעה באורח קשה, אביהם חנוך ושני אחיהם נפצעו בדרגות קל-בינוני. עם הגיעם לישראל אתמול, הועברה נעה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עברה ניתוח וכעת מצבה מוגדר קשה אך יציב.



מבית החולים הדסה עין כרם נמסר היום כי חל שיפור קל במצבה של נועה. מצבה עדיין קשה ויציב, והיא מורדמת ומונשמת. לדברי ד"ר ג'וש שרודר אשר ניתח אותה, היא מתקשרת עם הצוות הרפואי כשאינה מורדמת. אב המשפחה חנוך ושני הילדים הנוספים המאושפזים צפויים להשתחרר היום מבית החולים.



חנוך ונועה גרינפלד. צילום: פייסבוק
חנוך ונועה גרינפלד. צילום: פייסבוק



"הייתה דממת מוות, חשבתי שרק אני נשארתי"


שושה גרינפלד, אחותו של אב המשפחה חנוך, פרסמה הלילה פוסט בפייסבוק, בו היא הביאה מדבריו של אחיה שסיפר מה אירע ברגעים שלאחר התאונה. "הלילה היה ערפילי. נסענו על עשרה קמ"ש", תיאר חנוך את רגעי האימה, "ברגע אחד, אני לא יודע מה קרה, ולמה, הרכב איבד שליטה והתהפכנו למורדות הצוק".




לדבריו, "זה עניין של שניות. אני לא זוכר מה קרה. כשפתחתי עיניים הייתה דממת מוות. וחושך. ברגע הראשון חשבתי שאני מת ושככה זה נראה אחרי המוות. אבל אז ראיתי את אחינועם, וכשהבנתי שהיא לא איתנו רציתי באמת לא להיות. הרמתי אותה. חשבתי שרק אני נשארתי. הסתכלתי לקצה הצוק אבל אז שמעתי קול קטן קורא לי ׳אבא'".



הלוויותיהם של אחינועם ונבו יתקיימו מחר בשעה 10:30 ביישוב מצפה נטופה.