סערת תחקיר "עובדה" ששודר אמש בעניין התנהלות לשכת ראש הממשלה ממשיכה לעורר הדים. היום (שלישי) הגיב העיתונאי יגאל סרנה על התערבות אשת ראש הממשלה בקבלת ההחלטות שלו, כפי שנטען בתחקיר. סרנה, כזכור, נתבע על ידי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לפני כשמונה חודשים, בעקבות פוסט שפרסם עליהם בפייסבוק, בו כתב כי שרה נתניהו דחפה את בעלה אל מחוץ לרכב השרד, כאשר שיירת ראש הממשלה עצרה בשער הגיא.



בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמר סרנה: "זו הייתה עיתונות במיטבה. כולל הצורה בה היא אילנה דיין הקריאה בסוף את התגובה המטורללת. התגובה עצמה מקסימה. אהוד ברק אמר שזו מחלה שמתחילה באות פ'. ברור שהמילה 'פרנויה' היא לא מילה חדשה. זו מחלה שהולכת ומתגברת. נתניהו הוא דמות קפקאית כמעט, גרוטסקית. זה ייקח זמן, וגם הדבר הזה ילך. היו רודנים הרבה יותר רציניים ממנו".




"ביום שישי, בראיון לעיתון, אילנה דיין אמרה על נתניהו דברים מצוינים", ציין סרנה. "אולי זה היה הציפוי המתוק של הגלולה המרה שהיא הכינה. אבל אני כל כך התפלצתי, שכתבתי שהיא התקרנפה. אילנה דיין לא נמנית על האנשים שבזים לו, לחלוטין לא. אילנה דיין היא לגמרי לא שמאלנית וגם לא ימנית. היא מאמינה שאפשר להיות נטול דעה ועיתונאי. אני לא חושב ככה. שמאלן? פעם השתמשו במושג 'יפה נפש'. אז מי שרוצה להיות 'מכוער נפש' שיבושם לו. אני מעדיף להיות 'יפה נפש'", המשיך.



"זולת כמה מטורללים, אין מי שמעריך באמת את נתניהו"


"הגרעין הקשה" של מעריצי נתניהו יגונן עליו תמיד?

"'הגרעין הקשה' הזה הוא לא רוב מדינת ישראל. הליכוד נבחר עם רבע מהקולות. מעריצי ביבי בתוך מי שמצביע ליכוד זה כמה מאות אלפי אנשים, זה הכל. נכון שדרך הפחת שנאה, הסתה ושיסוי, אשכנזים מול מזרחים וכו', הוא הגיע לזה שהם תומכים בו. אבל אף אחד לא אוהב אותו. אני מדבר גם עם אנשים בליכוד, אין אדם במדינת ישראל, זולת כמה מטורללים, שבאמת אוהב אותו ובאמת מעריך אותו. אבל הם יותר שונאים אותנו, או את האחרים, מאשר הם שונאים אותו, זו הפוליטיקה של השנאה".

"אני חושב שאחרי התחקיר זה נראה פחות מופרך שאשת ראש הממשלה הדפה אותו מתוך האוטו בשער הגיא", ציין סרנה בהקשר למשפט שלו. "זו בסך הכל אחת מתוך שרשרת של עשרות, אם לא מאות, תקריות ותקלות שהיו בארץ ובמסעות בעולם. אז זה קרה גם בתוך האוטו. השיירה הזו היא חלק מהחיים שלהם. קרו הרבה דברים בשיירה וזה אחד מהם. בתחילת השנה הבאה ניפגש בבית המשפט, האדון והגברת נתניהו, שני פרקליטיי ואנוכי, ושם יתלבנו הדברים. אני לא יודע אם אנצח במשפט. יש מערכת משפט, היא צריכה להכריע", אמר.

אילו ראיות יש לך? אין לך צילום של איש בודד עומד בשער הגיא
"לא, אין לי את זה. זו הייתה קריקטורה שמישהו אייר וטענו שאני אחראי גם לה. אין לי את החומרים הפנימיים. לא בכדי נתניהו בחר את השיירה כנושא לתביעה. השיירה מורכבת כולה ממשרות אמון של נהגים ומאנשי שב"כ, שאסור להם לפצות את הפה, זולת בפני ראש השב"כ, אז אנחנו נטפל בזה בדרך שלנו".

האם אתה מרגיש רדוף?
"אנחנו עדיין לא חיים ברוסיה ואין לנו פה פוטין שרוצח עיתונאים. ותודה לאל עוד לא הורגים פה אנשים ואין פה מחנות ריכוז. אני לא מרגיש קורבן. אני עיתונאי שעושה את העבודה שלו. אני לא מפחד, אני לא דואג, אני לא הולך עם שומרי ראש. אנחנו עוד לא הגענו לשלב ההוא. גם ארדואן הגיש תביעות אישיות נגד עיתונאים. עוד לא הגענו לשלב שארדואן נמצא בו עכשיו, שהוא מאסרים של עיתונאים. אז אנחנו עדיין, יחסית, במשטר תקין. יש עדיין, כנראה, כמה שומרי סף ויש סף פנימי שעוד לא עברנו אותו, אבל אם הטרלול יימשך אז ברור שנגיע גם לשם".

תוכניתו של גבי גזית, כל בוקר ב-10:00, "רדיו ללא הפסקה 103FM"