"הסתה ואלימות לא יכולות להיות אסטרטגיה פוליטית", כך אמר הערב (חמישי) שר החינוך, נפתלי בנט בעצרת הנוער המרכזית - 21 שנה לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. העצרת התקיימה במעמד בתו בהשתתפות דליה רבין, בתו של ראש הממשלה שנרצח. בעצרת התקיימה במרכז רבין בתל אביב והשתתפו בה 350 בני נוער מכל רחבי הארץ שבמהלך היום קיימו סדנאות בנושאים שונים.



השר בנט הבהיר כי למרות חילוקי הדעות, הוא האמין כי רבין רצה בטובת המדינה. "בן עוולה לקח את החוק בידיו וגדע את חייו של המפקד והמנהיג ראש הממשלה המנוח יצחק רבין זכרו לברכה. בשנה בה הוא נרצח הייתי קצין בן 23 מפקד פלוגה במגלן. לא הסכמתי עם משנתו המדינית אך למרות המחלוקת לא היה לי בדל של ספק שהוא רצה בטובת מדינת ישראל שהוא כל כך אהב.



בפנייה לבני הנוער הוסיף בנט: "הסכנה שבשנאה שבחריגה מגבולות המחלוקת הלגיטימית לאלימות, קיימת גם היום בחברה הישראלית. הדרך עוד ארוכה עד שנעקור משורש את השנאה".



עצרת הנוער לזכר רבין ז"ל. צילום מסך
עצרת הנוער לזכר רבין ז"ל. צילום מסך



"לשנאה אין גבולות"


בנט הבהיר כי "זה לא עניין של שמאל או ימין, לשנאה אין גבולות. הסתה ואלימות לא יכולות להיות אסטרטגיה פוליטית של שום צד. הדי היריות בכיכר ביקשו להתנקש לא רק בראש הממשלה אלא באחת מאבני היסוד עליה מושתת המדינה - השיטה הדמוקרטית. הדמוקרטיה הישראלית תמשיך לשגשג אם נלמד את לקחי הרצח. ככל שזה תלוי בי עצרת זו תתקיים תמיד, זה אירוע שחשוב מאוד למדינה שלנו".



דליה רבין אמרה במהלך העצרת כי "21 שנים עברו ואתם התלמידים היקרים לא נולדתם אז, אך כבני הארץ הזו, כדור הצעיר, אתם נושאים את השבר, את הבנת הסכנה הטמונה באותו הרגע המר בו הורמה היד לא רק כלפי ראש הממשלה יצחק רבין אלא כלפי כל אחד ואחד מאתנו בניסיון לקעקע את הדמוקרטיה הישראלית".



בפנייה לנוכחים הוסיפה: "היותכם כאן היום היא חלק מהתשובה שלנו כי חובה ללמוד וללמד ולהזכיר את כל מה שהשכלנו ללמוד מהרצח אך בעיקר את מה שעדיין לא. גם היום סכנות רבות אורבות לנו מבית, אנחנו מלאים שסעים ומחלוקות, פצעים מדממים וכעסים ואנחנו חוזרים ומאשימים ומואשמים כל אחד מהצד שלו. המטרה שלנו היא ההגנה על טובת הארץ הזו ואחת היא. אסור בשום פנים ואופן, אל לנו לחצות את הקווים האדומים כי הם שומרים עלינו קיימים".