הפשיעה המקומית באשדוד, המתפשטת בחודשים האחרונים, הפכה לדבר שאין להתעלם ממנו. בעקבות כך, כחלק מניסיון מיגור הפשע של המשטרה במרחב לכיש ובתחנת אשדוד, הפעילו הבלשים המשטרתיים סוכן סמוי, שהוטמע בקרב העבריינים, במטרה למגר את הפעילות הבלתי חוקית, שהלכה וצברה תאוצה בעת האחרונה. במהלך החודשים האחרונים, הסוכן "רכש" את אמונם, פעל בקרבם וביצע עסקאות סמים רבות בהיקפים לא מבוטלים, כולן תועדו במצלמה נסתרת. 



הסוכן, דאג לרכוש סמים מסוג קוקאין, חשיש ו-LSD. הוא העביר את התיעוד לידי מפעיליו, שאספו ראיות כנגד המעורבים, כדי להביא להפללתם. במסגרת פעילותו, זיהה הסוכן שלושה חשודים, כולם קשורים לכנופיה אלימה מאוד בעיר, המוכרת למשטרה בעיקר מתחום הסחיטה באיומים. אחדים מחברי הכנופיה כבר נעצרו בתקופה האחרונה, כחלק מאותו מאבק משטרתי.





לפנות בוקר, לאחר שנאספו ראיות הקושרות לכאורה את המעורבים לעבירות שיוחסו להם, פשטו על בתי המעורבים עשרות בלשים מהיחידה המרכזית במרחב לכיש, שוטרים מתחנת אשדוד ולוחמי מג"ב. הכוחות המשטרתיים ביצעו גל מעצרים שיימשך גם במהלך הימים הבאים, עם התפתחות החקירה הגלויה. בעקבות גל המעצרים שהחל, נודע כי חברי הכנופיה, נוסף להאשמות הנוגעות אליהם בעניין הסחיטות האלימות, גלשו גם לתחום הסחר בסמים, מה שמלמד לכאורה על מימדיה של הכנופיה, שצברה תאוצה בשנה האחרונה באשדוד.



במשטרה מציינים כי במהלך הפשיטה על בתיהם של החשודים הם איתרו סמים נוספים, כסף מזומן בסכום הנאמד על עשרות אלפי שקלים, וכן מספר רכבים, שבכוונת המשטרה לבקש בהמשך את חילוטם. במהלך היום, כאמור, יובאו החשודים לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם, לטובת המשך החקירה.