אזרח ישראלי נעצר היום (שבת) על ידי שלטונות ברזיל בחשד להשתייכות לרשת להברחת סמים. יחד איתו נעצר אזרח ברזילאי כשברשות השניים נתפסו מאות קילוגרמים של סמים. במשטרה מאשרים את הפרטים ומציינים כי "במסגרת פעילות של רשויות ברזיל נעצר חשוד ישראלי ונתפסו מאות קילוגרמים של חומר החשוד כסם".



הנושא מצוי בשלב זה בטיפול הרשויות בברזיל ונבדק במסגרת שיתוף הפעולה בין המשטרות ורשויות האכיפה בארץ ובחו"ל. לאחר המעצר הראשוני, צפוי הישראלי לעבור חקירה והליך משפטי ארוך.



הישראלי שנעצר בתחילת החודש בברזיל. צילום מסך
הישראלי שנעצר בתחילת החודש בברזיל. צילום מסך



כזכור, לפני כשבועיים נעצר אזרח ישראלי שניסה לחצות את גבול בוליביה כשברשותו כמעט שש קילו של קוקאין שהוחבאו בתוך חלקן הפנימי של של שתי מזוודות שהיו עמו. לפי הדיווחים בעיתון המקומי, Correio de Corumba, בכוונתו של הישראלי היה להעביר את הסמים לישראל ושם למכור אותם. האיש, ששמו לא פורסם, נתפס בעיר קורומבה הברזילאית ביום רביעי בערב.



בחקירתו הוא אמר לשוטרים כי תכנן לקחת את הסם לישראל, ושם רצה למכור אותם ב-80 אלף דולר לקילו. הוא צפוי לעמוד לדין באשמת סחר בינלאומי בסמים. קורומבה, העיר בה נתפס, ממוקמת בחלקה המרכזי של ברזיל, אלפי קילומטרים מעיר הבירה ברזיליה והערים הגדולות סאו פאולו וריו דה ז'נרו.