רצח בפתח תקווה: גבר כבן 41 נדקר היום (ראשון) בפלג גופו התחתון על ידי אחיו, צעיר בן 28, ברחוב הבעל שם טוב בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע העניקו לנדקר טיפול רפואי שנפצע באורח אנוש וביצעו בו פעולות החייאה. נסיבות האירוע נבדקו ע"י המשטרה, ולפי פרטי המקרה הנדקר רכב על אופניו כשלפתע הגיח החשוד במעשה ברכב, עצר בסמוך אל אחיו ודקר אותו בגפיים. מותו נקבע לאחר מכן בבית החולים בילינסון.



חובש רפואת חירום במד"א כונן על אופנוע-מד"א דן רוזן שהגיע למקום, סיפר: "על המדרכה סמוך לכביש שכב גבר כבן 35 כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו התחתון, התחלתי מיד להעניק לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ובסיוע צוותי מד"א הנוספים שהגיעו למקום ביצענו בו פעולות החייאה כשצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א המשיך בפעולות החייאה מתקדמות ופינת אותו לבי"ח בלינסון תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו מוגדר אנוש".



"מוטל בתוך שלולית דם"



שכנים שגרים בבניין הסמוך מספרים שבשעה 14:30 שמעו לפתע קול צעקה של כאב. "יצאנו החוצה למרפסת וראינו בחור ששרוע על המדרכה, לצידו אופניו והוא מוטל בתוך שלולית דם". אישה שהייתה בסמוך רשמה את מספר הרכב שנמלט מהזירה והיא בעצם סייעה לאתר את הדוקר, אשר ברשותו נמצא אולר מגואל בדם.



אזור הקטטה בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון
אזור הקטטה בפתח תקווה. צילום: אלון חכמון



בזמן האירוע חלף במקום אוטובוס, אחת הנוסעות זעקה לעבר הדוקר: "תפסיק. רחמים עליו. תעזוב אותו". הוא לא שעה לקריאותיה עד אשר נכנס לרכב ונמלט. בשלב זה, נוסעים נוספים ונהג האוטובוסים נמצאים במשטרה למסירת עדות. אחד מקרוביי משפחתם של הנרצח והדוקר הגיע אל זירת האירוע, חצה את פסיי המשטרה והגיע עד לזירת הדקירה כשהוא מניח את ידיו על ראשו כשהוא מסרב להאמין. מיד אחרי זה הוצא על ידי השוטרים כשהוא מחוץ לזירה.



אחת מנוסעות האוטובוס חזרה לזירה לאחר שבעת הדקירה ניסתה להימלט על נפשה ושחזרה בשיחה עם "מעריב": "ירדתי מהאוטובוס, צעדתי ברחוב הבעל שם טוב, מרחק של כ-20 מטרים מהצומת עם הנרייטה סולד כשלפתע שמעתי צעקות, בדיעבד הסתבר שאלו שתיים מנוסעות האוטובוס שהיו איתי קודם לכן והן קראו לעבר הדוקר 'למה אתה דוקר אותו? תפסיק!' אני לא יודעת איך היה להן אומץ לעמוד לידו, אני מבחינתי ברחתי מהמקום. אני עדיין מזועזעת".



זירת האירוע צמודה למגרש הכדורגל של קבוצת הפועל מחנה יהודה, בסמוך לשעת האירוע כבר החלו להגיע בני הנוער לאימונים שלהם. המשטרה אספה מצלמות אבטחה ביניהן גם ממגרש הכדורגל שמתעדות היטב את שהתרחש בזירה.



צעיר נרצח ואחיו נפצע קשה בקטטה



רק בערב שישי האחרון אירעה קטטה קשה בפתח תקווה כשצעיר בן 27 נרצח ואחיו בן ה-19 נפצע באורח קשה בקטטה שפרצה במועדון ברחוב ז'בוטינסקי וגלשה אל רחבת הכניסה למקום. צוות איחוד הצלה שהגיע לזירה החל להגיש סיוע ראשוני לפצועים ועם הגעת צוותי מד"א ניסו הפרמדיקים לבצע פעולות בניסיון להציל חיים. שני הפצועים פונו לבית החולים "בילינסון" בעיר כשהאחד במצב אנוש ואילו אחיו הצעיר במצב קשה ובהכרה, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של הפצוע האנוש בבית החולים ולמקום הוזעקו בני משפחתם של השניים.



זירת האירוע מחוץ למועדון ז'בוטינסקי. צילום: עומר שפירא, תיעוד מבצעי מד"א
זירת האירוע מחוץ למועדון ז'בוטינסקי. צילום: עומר שפירא, תיעוד מבצעי מד"א



גורם במשטרה ציין לאחר האירוע כי "מדובר במועדון רווי אלכוהול שככל הנראה לא צריך נסיבות מיוחדות כדי ליצור זיק ולהוביל לקטטה. אנחנו יודעים שהקטטה החלה בתוך המועדון ובשלב מסוים המעורבים יצאו החוצה לרחבת החניה שם נדקרו שני האחים. ניידת משטרה שהיתה בסמוך הגיעה לזירה תוך פחות מדקה ומעבר לעובדה שהשוטרים סייעו בפינוי המבלים שנותרו במועדון גם ביצעה עיכוב של חלק מהם". בתום שימוע שנערך לאחר האירוע הוחלט לסגור למשך חודש ימים את המועדון שמחוצה לו אירע הרצח.