גזר הדין התקבל: 13 וחצי שנות מאסר נגזרו היום בבית המשפט המחוזי בירושלים על נערה בת 16 מכפר עקב, שביצעה פיגוע דקירה באמצעות מספריים, בשוק מחנה יהודה לפני שנה בדיוק. בנוסף, נגזר עליה מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעים בסכום של 30,000 שקלים. בפיגוע, נפצעו קל שני בני אדם. הנערה הורשעה בניסיון רצח ובהחזקת סכין. קרובת משפחתה, שביצעה עמה את הפיגוע, נורתה למוות במהלכו.

השופטים, יורם נועם, רבקה פרידמן-פלדמן ומשה בר עם, ציינו בגזר הדין כי "לנוכח חומרת עבירת ניסיון הרצח שביצעה הנאשמת, נסיבות ביצועה ותוצאותיה, מן הראוי להחמיר בדינה של הנאשמת, חרף קטינותה, ולגזור עליה מאסר ממושך. יש לזכור, כי הנאשמת הייתה על סף גיל 17 בעת האירוע, כשנה לפני תום תקופת הקטינות, ומבוגרת בכשנתיים משותפתה הקטינה; ובמקום למנוע ממנה לבצע את זממה, חברה אליה כשותפה מלאה לתכנון, לביצוע ולהוצאה לפועל של התכנית הרצחנית".

התובעת, עורכת הדין יפעת גפן מפרקליטות מחוז ירושלים, מסרה בעקבות גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על הנאשמת, קטינה כבת 16, עונש 13 וחצי שנות מאסר, בגין ניסיון רצח. הנאשמת הודתה בבית המשפט כי התכוונה לבצע פיגוע לאומני רצחני, באמצעות מספרים יחד עם קרובת משפחתה בת ה-15, סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים לפני כשנה".

 "חיפשה לדקור יהודים ברחוב"

"הנאשמת ביצעה את המעשים בעיצומו של גל הטרור, וכתוצאה ממעשיה נפצעו מספר עוברי אורח - חלקם מירי שבוצע לעבר התוקפות במטרה לנטרלן. בשל גילם הצעיר של חלק גדול מהנאשמים בגל הטרור, הרי שאין מנוס מהטלת עונשי מאסר ממושכים נגד מי שנוטל חלק בפיגועים נגד חפים מפשע, גם כאשר הם קטינים".

הפיגוע אירע ב-23 בנובמבר בשנה שעברה. יום לפני האירוע, אמרה קרובת משפחתה של הנאשמת כי ברצונה לבצע פיגוע לאומני רצחני כנקמה על מות אחיה, שנהרג בידי צה"ל במהלך הפרות סדר בשנת 2013. למחרת, יצאו השתיים מביתן, כשהן נושאות תיקי בית ספר, כדי לא לעורר את חשדם של בני משפחתן.

לאחר שהתפללו במסגד אל אקצה, הן רכשו שני זוגות מספריים. השתיים עלו לרכבת הקלה וירדו בסמוך לעיריית ירושלים. משם, הן צעדו ברחוב יפו, "במטרה למצוא שם יהודים כדי לבצע בהם את הפיגוע הרצחני". בשעה 11:00, השאירו השתיים את תיקי בית הספר בתחנת הרכבת של שוק מחנה יהודה, ועזבו את המקום.

בשעה 11:20 לערך, הגיעו השתיים לאזור לשכת הבריאות ברחוב יפו. קרובת המשפחה של הנאשמת ניגשה מאחור לספסל, עליו ישב פלסטיני כבן 70, ודקרה אותו בעורפו ובגבו באמצעות המספריים. הפצוע נמלט מהמקום כשהוא מדמם, והשתיים המשיכו בדרכן, כשהן אוחזות ומניפות כל אחת מספריים בידה. בשלב זה, אדם בן 64 התקדם בריצה לכיוון האירוע. קרובת המשפחה של הנאשמת פנתה לכיוונו, הניפה לעברו את המספריים וניסתה לדקור אותו בגופו, שעה שהנאשמת עומדת לידה, מניפה את המספריים מעל ראשה בתנועת דקירה כלפי הסובבים".

"לאחר מכן, אזרח שעבד בקרבת מקום ולכן נכח באירוע, מיהר לכיוונה של הנאשמת, הכה אותה באמצעות כיסא, והיא נפלה לקרקע. באותו הזמן, בן ה-64 שהותקף, ירה בקרובת המשפחה באמצעות אקדח שנשא עמו. שוטר שעבר במקום עם ניידת משטרתית, הצטרף אליו וירה לעבר השתיים. מותה של קרובת משפחתה של הנאשמת נקבע במקום".