היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט החליט הערב (חמישי) לפתוח בהלך בדיקה אודות התלונות נגד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עליו נטען כי הטריד מינית מספר נשים. מנדלבליט הנחה את המשטרה לפתוח בשלב זה בתהליך בדיקה בלבד, בה ייבחנו העדויות כנגד סלומינסקי וייאסף כל מידע ופרטים אפשריים אודות החשדות.



בכך קיבל מנדלבליט את פנייתן של חברות הכנסת של מרצ זהבה גלאון, מיכל רוזין ותמר זנדברג שדרשו חקירה בנושא. בפנייתן למנדלבליט, אמרו חברות הכנסת כי "היועמ"ש כבר הוכיח השבוע שהמסוגלות שלו במישור הזה מוחשית, והוא חייב להורות למשטרה לפתוח מיד בחקירה נגד סלומינסקי. הגיע הזמן שעבירות מין יתורגמו לחקירה פלילית, ולא יקברו שוב ושוב במשפט ציבורי, חשוב ככל שיהיה", כתבו חברות הכנסת. הן הוסיפו כי "תלונות של נפגעות הן לא הכרח לפתיחה בחקירה של עבירות פליליות, והגיע הזמן להפסיק עם התירוץ הקלוש הזה, במיוחד כשמדובר בחבר כנסת מכהן. פורום רבנים הוא לא בית משפט, ונציגי ציבור לא יכולים להמשיך להיחלץ מעבירות פליליות באמצעות הודעות עמומות ומבזות".



מוקדם יותר, פנה שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, לסלומינסקי והבהיר לו כי אם יתבררו החשדות כאמיתיות, לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו. בנוסף לכך פנה בנט בשנית לציבור וקרא לכל מי שנפגע או נפגעה ממעשיו של חבר הכנסת, להגיש תלונה בנושא.



הנחה לפתוח בבדיקה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90
הנחה לפתוח בבדיקה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90



"עצם המחשבה שפגעתי מסבה לי צער וכאב עמוק"



במקביל לכך, פרסם סלומינסקי התנצלות נוספת ובה טען כי מעשיו לא הובנו כהלכה. בהתנצלות הסביר הח"כ כי במהלך פגישותיו עם הציבור, הוא מקיים גם מגע פיזי עם חלק מהאנשים אותם הוא פוגש, אך זאת "ללא כוונה מינית, רומנטית או פוגענית". "אני משמש כמשרת ציבור למעלה מ-40 שנים. במהלך כל שנות פעילותי פגשתי וסייעתי לעשרות אלפי נשים וגברים. אני מוכר בקהילות רבות כאדם שתמיד נכון לסייע, בכל שעה ביממה, וכאיש חם ולבבי וכמקובל בפוליטיקה הישראלית אני מחבק ולוחץ יד או אוחז מרפק, ללא שום כוונה מינית, רומנטית או פוגענית".



כמו כן, הביע הח"כ את צערו על כך שאין ביכולתו להתנצל באופן ישיר כלפי המתלוננות, בשל אנונימיותן. "אני מאוד כואב ומצטער על המצב. מעולם לא התכוונתי לפגוע באישה או איש ואם אשה כלשהי נעלבה, נפגעה או חשה אי נוחות כתוצאה מהתנהגותי, הרי שאני מתנצל על כך והייתי מתנצל אף בפניה מעומק לבי לו ידעתי מי היא. היות ואיני יודע במי מדובר, הרי שעצם המחשבה שנוצרה פגיעה כלשהי מסבה לי צער וכאב עמוק וביקשתי שמסר זה יועבר במלוא כנותו ועוצמתו למי שחשה נפגעת".



התנצלות זו, באה לאחר שהח"כ פרסם הבוקר התנצלות נוספת, בה הוא טען כי התנהג "באופן לבבי", אז גם הבהירו מקורביו כי אין בכוונתו להתפטר. "חבר הכנסת סלומינסקי מעולם לא הטריד נשים. מהפגישה עם הרבנים הבין שיתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא - התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי משרת את הציבור כ-40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת".