תושבי עמונה הגישו את תשובתם לבג"ץ בנושא המאחז ובה הדגישו כי הם מקבלים את הדרישה לפינוי ללא התנגדות. בהודעה שמסרו הבוקר, באיחור של שעה מהשעה שנקבעה להם, כתבו תושבי עמונה כי "למען הסר ספק, כלל המשיבים תושבי עמונה רואים עצמם מחויבים, בחתימת הנהגת הישוב הנבחרת להסכם לפינוי ולקידום אפשרויות הסדרת עמונה וממילא גם למתווה המצורף אליו, על פיו הם מחויבים לפינוי בדרכי שלום וללא כל עימות והתנגדות, וזאת בהתאם להחלטה שהתקבלה בישוב". 

תושבי עמונה הוסיפו כי התושבים משוכנעים שהמדינה תעמוד אף היא בהתחייבויותיה שלה לבנות מבנים חלופיים לשימוש התושבים בעמונה וכן ליתר ההתחייבויות המפורטות בהסכם שנחתם בין הצדדים.

מוקדם יותר במהלך הבוקר ביקשו התושבים לשים קץ לשמועות על אי הסכמתם לבקשה. "הדברים שהתפרסמו שיקריים, תושבי עמונה קיבלו את דרישת בית המשפט. אנחנו כולנו מחויבים לחלוטין להסכמה אליה הגענו עם המדינה וכך נבהיר היום גם לבג"ץ. ראוי שימתינו לתשובתנו בצורה מסודרת".

יו"ר מטה המאבק של עמונה אביחי בוארון הוסיף בשיחה בגל"צ טרם קבלת ההחלטה: "אנחנו מכבדים את בית המשפט וכיבדנו אותו לאורך כל הדרך". אחרי בוארון התראיין גם שר החקלאות אורי אריאל, שאמר על הודעת התושבים: "עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר. אנחנו מכיר את הכללים של המשחק הזה, זה מורט עצבים בעיקר לתושבים".

אביחי בוארון, שילה אדלר ויואב גלנט בדיון על מתווה עמונה. צילום: קרני אלדד


בג"ץ: "הסכימו לפינוי ללא התנגדות"


אתמול בערב העביר בג"ץ את תשובת הביניים שלו לבקשת המדינה לדחיית פינוי מאחז עמונה. "כדי להסיר כל ספק, מתבקשים כל המשיבים תושבי עמונה להצהיר בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות. זאת ככל שייקבע מועד נדחה על-ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה בשלב זה. הצהרה זו תוגש עד מחר בשעה 10:00", נמסר בהודעה. לפני הגשת בקשת הדחייה, מועד הפינוי האחרון המקורי נקבע ל-25 בדצמבר.

מוקדם יותר באותו היום, בעלי הקרקעות הפלסטינים, שעל אדמותיהם הוקם המאחז הגישו את התנגדותם לבקשת המדינה לדחות את פינוי עמונה. בתגובתם שנמסרה לבג"ץ נמסר כי "בקשה זו לעיכוב ביצוע, המוגשת ארבעה ימים בטרם המועד שנקבע לקיום פסק דין שקצב שהות של שנתיים למדינה לבצעו, היא שיאו של תהליך התפרקות המשיבים משאריות מראית העין של שימור ערכים של שלטון החוק, שוויון, הגנה על הקניין והגינות".

התושבים יסכימו לפינוי ללא עימות. צילום ארכיון: קרני אלדד


כזכור, תושבי המאחז אישרו ביום רביעי שעבר את המתווה החדש שהוצע להם, לפיו 24 משפחות יוכלו לעבור באופן מיידי לחלקה חלופית על ההר, במקום 12 משפחות כפי שהוצע במתווה הקודם שנשלל על ידם. עוד הוצע כי חלקה נוספת תוכשר לשם כך בקרוב וכי בג"ץ יתבקש לדחות את הפינוי של התושבים. 45 תושבים הצביעו בעד המתווה, 25 התנגדו ושניים נמנעו.

בהודעה שפרסמו לאחר ההצבעה, אמרו התושבים: "לפני שנתיים ניתן פסק דין להריסת בית חיינו. מאז יצאנו למאבק סיזיפי, עיקש ובלתי פוסק כדי להציל את בתינו ואת יישובינו. לאחר עשרים שנה של התיישבות חלוצית כנגד כל הסיכויים, לאחר שנתיים ארוכות, החלטנו להשהות לעת הזו את המאבק, לקבל את הצעת המדינה לבנות 52 בתים ומבני ציבור חדשים בעמונה - מבנים שישמשו את הקהילה ואת התושבים. החלטנו לתת צ'אנס להצעה לבנות את בתינו ואת חיינו כאן בעמונה".