בג"ץ העביר הערב (רביעי) את תשובת הביניים שלו לבקשת המדינה לדחיית פינוי מאחז עמונה. "כדי להסיר כל ספק, מתבקשים כל המשיבים תושבי עמונה להצהיר בלשון חד משמעית, כי הם מסכימים ומתחייבים כולם כאיש אחד לפינוי בדרכי שלום וללא עימות והתנגדות. זאת ככל שייקבע מועד נדחה על-ידי בית המשפט, ומבלי שיש בדבר משום הבעת דעה בשלב זה. הצהרה זו תוגש עד מחר בשעה 10:00", נמסר בהודעה. לפני הגשת בקשת הדחייה, מועד הפינוי האחרון המקורי נקבע ל-25 בדצמבר.



מוקדם יותר היום בעלי הקרקעות הפלסטינים, שעל אדמותיהם הוקם המאחז הגישו את התנגדותם לבקשת המדינה לדחות את פינוי עמונה. בתגובתם שנמסרה לבג"ץ נמסר כי "בקשה זו לעיכוב ביצוע, המוגשת ארבעה ימים בטרם המועד שנקבע לקיום פסק דין שקצב שהות של שנתיים למדינה לבצעו, היא שיאו של תהליך התפרקות המשיבים משאריות מראית העין של שימור ערכים של שלטון החוק, שוויון, הגנה על הקניין והגינות". 



ההיערכות לפינוי עמונה
ההיערכות לפינוי עמונה




כזכור, תושבי המאחז אישרו ביום רביעי שעבר את המתווה החדש שהוצע להם, לפיו 24 משפחות יוכלו לעבור באופן מיידי לחלקה חלופית על ההר, במקום 12 משפחות כפי שהוצע במתווה הקודם שנשלל על ידם. עוד הוצע כי חלקה נוספת תוכשר לשם כך בקרוב וכי בג"ץ יתבקש לדחות את הפינוי של התושבים. 45 תושבים הצביעו בעד המתווה, 25 התנגדו ושניים נמנעו.



בהודעה שפרסמו לאחר ההצבעה, אמרו התושבים: "לפני שנתיים ניתן פסק דין להריסת בית חיינו. מאז יצאנו למאבק סיזיפי, עיקש ובלתי פוסק כדי להציל את בתינו ואת יישובינו. לאחר עשרים שנה של התיישבות חלוצית כנגד כל הסיכויים, לאחר שנתיים ארוכות, החלטנו להשהות לעת הזו את המאבק, לקבל את הצעת המדינה לבנות 52 בתים ומבני ציבור חדשים בעמונה - מבנים שישמשו את הקהילה ואת התושבים. החלטנו לתת צ'אנס להצעה לבנות את בתינו ואת חיינו כאן בעמונה".