הכומר הארמי גבריאל נדאף, שמנסה להביא לגיוס העדה הערבית-נוצרית, התייחס הערב (חמישי) להסרת החסינות מחבר הכנסת באסל גטאס (בל"ד-הרשימה המשותפת) וברך על ההחלטה. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו בעברית כתב נדאף כי הוא "מברך את החלטת ועדת הכנסת להסיר את חסינותו של בטסל גאטס", כמו כן התייחס נדאף לכך שגם ח"כ גטאס נוצרי, אך למרות זאת, טען הכומר כי "על אף מוצאו, הוא אינו משמש דוגמה ואינו מייצג את העדה הנוצרית".



את גטאס הגדיר נדאף כאדם "קיצוני, שכל פעילותו לא באה לטובת המדינה, החברה והעדה הנוצרית, אלא כפי שהחשדות מראים, לטובת אויבי השלום, החופש והמדינה", והוסיף כי "באסל גטאס היה מבין הגורמים המרכזיים שיצאו נגדי בחריפות עקב פעילותי לשילוב וגיוס הנוצרים, ואף אמר שהוא לא יפסיק לרדוף אותי עד שיוריד ממני את גלימת הכומר. הוא עשה זאת מתוך פחדנות, כי הוא ידה שרוב העדה הנוצרית פתוחה ומסכימה עם הרעיונות שעליהם אני מדבר".



"על האיומים שלו נגדי הגשתי בעבר תלונה למשטרה ולוועדת האתיקה של הכנסת, אך היו עדיין כאלה שהאמינו לו, כנראה, וגוננו עליו, ניתן היה היה לפעול מול האיש הקיצוני כבר לפני תקופה. בכל מקרה, המסכה ירדה וכיום נחשף בדיוק מי האיש הזה, מה פועלו וכמה רב הנזק שהוא גורם לדו קיום", סיים נדאף את הפוסט.



כזכור, הסרת חסינותו של גטאס באה לאחר שחבר הכנסת נתפס כשהוא מנסה להבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים כלא קציעות, תוך ניצול החסינות הפרלמנטרית שלו בכדי להימנע מבדיקות וליווי של איש שב"ס בזמן הביקורים. השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אמר עם חשיפת הפרשה כי "החשדות כנגד ח"כ באסל גאטס הנם חמורים ביותר ואם לא היה מדובר בח"כ, כנראה שהוא היה במעצר לאור חומרת החשדות". 

השר לביטחון פנים המשיך וטען כי ביקורי אסירים ביטחוניים על ידי חברי כנסת מהווים סכנה ביטחונית ויש לאסור עליהם. "חשדות אלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינות חברי הכנסת, אין מקום לאפשר ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים. ביקורים כאלה יש בהם חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם".

גבריאל נדאף. צילום: טל בן שלמה
גבריאל נדאף. צילום: טל בן שלמה