פרויקט מיוחד במעריב: 100 האנשים שהשפיעו על חיינו בשנת 2016.



75. יונית לוי


בגיל 30 שברה לוי את תקרת הזכוכית, כשהייתה האישה הראשונה שנשאה על כתפיה את מהדורת החדשות בעלת הרייטינג הגבוה ביותר. היא עיתונאית אינטלינגטית וחריפה, המקפידה לשמור על פרטיותה. נטייה זו משתלבת היטב בקול הממלכתי ושומר הפאסון שהיא סיגלה לעצמה.



76. תמר איש שלום


אחרי שנים בגל"צ ובחברת החדשות של ערוץ 2, שבמהלכן אף נתפרה למידותיה מהדורת לילה מיוחדת, החליפה איש-שלום את יעקב אילון כמגישת המהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 10, והפכה, למרות גילה הצעיר (35), לפנים של הערוץ, על כל המשתמע מכך.



תמר איש שלום. צילום: רונן פדידה
תמר איש שלום. צילום: רונן פדידה


77. עדי סופר תאני


סופר תאני סומנה כבר בשנת 2009 כאחת ההבטחות הצעירות של עולם העסקים בישראל. היא שימשה בעבר כמנכ"לית קידום ויו"ר חברת הסטארט-אפ ג'ינג'ר תוכנות. לתפקידה כאישה המשפיעה ביותר על תחום הדיגיטל בישראל מונתה ב-2014. 



מגזין "פורבס" בחר בה פעמיים לאחת מ-50 הנשים המשפיעות בישראל.



עדי סופר תאני. צילום: פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני. צילום: פייסבוק ישראל


78. רוני דניאל


מדד הפופולריות של דניאל יכול לשמש כברומטר טוב לשינויים שעוברים על החברה הישראלית. מג"ד במילואים, אוהד כדורגל, נועל סנדלים גם כשהוא לבוש בחליפה לשידור, ובעיקר פטריוט. ייתכן שמבצע צוק איתן סימל את הכרסום במעמדו כקונצנזוס. מאז, כך נדמה, הוא הצטרף בעל כורחו לשורות ה"תשקורת הסמולנית".



רוני דניאל, צילום: חן גלילי
רוני דניאל, צילום: חן גלילי


79. נתן שרנסקי


הכרזתו של שרנסקי כי לא יתמודד לקדנציה נוספת אינה דבר שכיח בישראל. "זה לא בריא לארגון", אמר. בשנה האחרונה הוא מונה לטפל במתווה הכותל, והצליח לגשר בין הרפורמים והקונסרבטיבים לבין המדינה ורב הכותל. על פי המתווה, הרחבה הדרומית אמורה לשמש את מי שאינו שייך לזרם האורתודוקסי ומעוניין להתפלל במקום.



נתן שרנסקי. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
נתן שרנסקי. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



80. תאמר נפאר ויוסי צברי


אם קריירה מצליחה היא סך מספר הכותרות חלקי זמן, הרי שתאמר נפאר ויוסי צברי עשו זאת בגדול. תוסיפו את התבלין הסודי הקרוי "דברים שמעצבנים את מירי רגב במיוחד", והנה המתכון להצלחה במושגים של 2016. תאמר נפאר מלוד הוא ראפר, שחקן ותסריטאי; ויוסי צברי משכונת שעריה למד משחק בבית צבי ומחול בניו יורק.



תאמר נפאר ויסי צברי. צילום: אבשלום ששוני
תאמר נפאר ויסי צברי. צילום: אבשלום ששוני



81. ארז ביטון


בוגרי מערכת החינוך מכירים את שמו בזכות "שיר קנייה בדיזנגוף". עם זכייתו בפרס ישראל לספרות (2015) והקמתה של ועדה הנושאת את שמו השנה, השורות התרחבו. אלא שמתנגדיה טוענים שהוועדה מיותרת ומנציחה את הפערים הקיימים ממילא.



ארז ביטון. צילום: רענן כהן
ארז ביטון. צילום: רענן כהן



82. משה אדרי


מפיק קולנוע ומפיץ סרטים. בעל רשת בתי הקולנוע החזקה בארץ, סינמה סיטי, וספריית הווידיאו הגדולה ביותר שנראתה כאן. בעשור האחרון הייתה חברת יונייטד קינג שבבעלותו אחראית להפקתם של יותר סרטים מאשר כל מתחרה אחר בשטח. אלו הוקרנו קודם כל ברשת השייכת לו.



משה אדרי. צילום: רפי דלויה
משה אדרי. צילום: רפי דלויה


83. כתריאל שחורי וגיורא עיני


שתי הקרנות העיקריות - המתחרות ביניהן בנחישות רבה - שדרכן מוזרמים כספים ממשלתיים מתקציב משרד התרבות אל מרבית הפקות הסרטים בישראל. אלא שמערכת היחסים בין שני הגופים הללו אינה מלבבת, בלשון המעטה.




גיורא עיני. צילום: מהאלבום הפרטי
גיורא עיני. צילום: מהאלבום הפרטי



84. דוד אלכסנדר


עיני, שחורי וכל יתר מנהלי קרנות התמיכה הקטנות יותר שפועלות בשטח, עושים קולות של שליטים מובילים בנסיכויות שלהם, אך לכולם ברור שהאיש שידו על השיבר הוא דוד אלכסנדר. זאת, בתוקף תפקידו הציבורי כיו"ר מועצת הקולנוע מטעם משרד התרבות, שאל קופתה הגדולה מוזרמים מדי שנה 80 מיליון שקל מתקציב המדינה.



דוד אלכסנדר. צילום: ניר שדה
דוד אלכסנדר. צילום: ניר שדה



85. ברק בכר


בגיל 37 בכר הוא המאמן המוביל בישראל. בעונה שעברה הוא הצעיד את האדומים מבירת הנגב לאליפות ראשונה לאחר 40 שנות יובש, והאליפות השנייה ברציפות נמצאת בשלבי אפייה מתקדמים. בקצב הנוכחי, עם יתרון דו-ספרתי על פני השנייה בדירוג, אולי נראה את בכר מצטלם עם צלחת האליפות של עונת 2017-2016 מוקדם מהצפוי.



ברק בכר, צילום: דני מרון
ברק בכר, צילום: דני מרון



86. גל גדות



גדות היא ילדת פלא. וונדר-וומן שהצליחה בשקט, בצניעות ועם בן זוג שאין לו שום זיקה להוליווד, לכבוש את הפסגות הגבוהות ביותר ואת לבם של מפיקי-העל ההוליוודיים. גדות הצליחה לכבוש גם את האינסטגרם, מה שגרם לבר רפאלי, הנמסיס המוצלחת, אם תרצו, לעבור היישר אל המקום השני במספר העוקבים.



גל גדות. צילום: Getty Images
גל גדות. צילום: Getty Images



87. בר רפאלי



לאחר מערכות יחסים עם בני זוג מוצלחים ומתוקשרים, השער הבלתי נשכח ב"ספורט אילוסטרייטד", ראיונות טלוויזיה בחו"ל והופעות מכובדות מאוד כשגרירה ישראלית מעבר לים, הפכה רפאלי לאמא. עם זאת, היא ממשיכה לככב ברשתות החברתיות וסוחפת אחריה יותר משני מיליון עוקבים.



בר רפאלי. צילום: ספלאשניוז
בר רפאלי. צילום: ספלאשניוז



88. מיטשל (מיטש) גולדהאר 



המשקיע הגדול ביותר מבין כל בעלי הקבוצות בכל הענפים בארץ, ומכאן שהוא גם המשפיע מכולם. גולדהאר אומנם לא היה כאן שנה וחצי, אבל הוא עדיין מעורה ומעודכן אונליין בכל המתרחש בקבוצתו. בזכות השקעתו נשברו ב-2016 שיאים רבים בספורט הישראלי.



מיטש גולדהאר. צילום: עדי אבישי
מיטש גולדהאר. צילום: עדי אבישי



89. ערן זהבי


קשה לדבר על שחקן שכבר חודש לא משחק, ושרק מי שמנוי לצ'רלטון ראה אותו בחצי השנה האחרונה מככב בליגה הסינית. אף על פי כן סיים זהבי את 2016 עם 39 שערים, מקום 8 בעולם, לפני קון אגוארו, אנטואן גריזמן - מלך שערי היורו - ועוד רבים וטובים. זוהי השנה השלישית ברציפות שהוא מתברג ברשימת עשרת הכובשים הגדולים בעולם.



ערן זהבי במדי גוואנז'ו. צילום: ספורט 1
ערן זהבי במדי גוואנז'ו. צילום: ספורט 1



90. ירדן ג'רבי ואורי ששון


ג'רבי וששון היו מוכרים לרוב חובבי הספורט גם לפני השנה האחרונה. זכיות באליפויות עולם ואירופה העלו כל אחד מהם לכותרות לזמן קצר. כל זה השתנה לאחר שזכו במדליית ארד באולימפיאדת ריו בקיץ האחרון. ישראל המתינה כמעט שמונה שנים למדליה אולימפית, ואז עלו ג'רבי וששון על הפודיום בהפרש של ארבעה ימים.



ירדן ג'רבי ואורי ששון. צילום: Getty Images
ירדן ג'רבי ואורי ששון. צילום: Getty Images



91. אבי נמני



ידו בכל ויד כל בו. הסמל הגדול ביותר של מכבי ת"א בכדורגל כבר יכול כיום להביט על הפועל, על מכבי ועל בית"ר בדיוק מאותה הזווית. גם נושא האימון הוא פאסה מבחינתו. נמני הוא בכיר סוכני הכדורגל, והוא מייצג את הטובים ביותר שמשחקים כיום. עתודת לקוחותיו כוללת גם את אלה שאמורים להיות הטובים מכולם בעתיד.



אבי נמני. צילום: ניר שדה
אבי נמני. צילום: ניר שדה



92. האחים קצב


סוכניו של ערן זהבי. הישגם השנה היה עצום מפני שאפילו ראש הממשלה נהנה לשוחח בגאווה על הצלחתו של זהבי עם הנציגים הסיניים. האחים קצב ראויים לאזכור בעיקר בשל היוזמה והאומץ לקחת ממכבי תל אביב את הכוכב הכי גדול שלה ולשכנע אותו שסין לא נמצאת על הירח.



גלעד ורונן קצב. צילום: פרטי
גלעד ורונן קצב. צילום: פרטי



93. יורם באומן


במשך כמעט שני עשורים פנטזו פרנסי הכדורגל הישראלי ואוהדיו על מנהלת ליגה. היו ניסיונות לעשות זאת, אבל אי הסכמות בין הקבוצות הגדולות לקטנות טרפדו זאת. כולם חלמו על כדורגל מקצועני, והנה, החזון הפך סוף-סוף למציאות. בראש כל העסק הזה עומדים המנכ"ל אורן חסון, ובעיקר היו"ר - הפרסומאי יורם באומן - שמנצח עליו.



יורם באומן. צילום: אריק סולטן
יורם באומן. צילום: אריק סולטן



94. אורי אלון


אלון הוא יזם וד"ר למדעי המחשב, וכן בעליה של קבוצת הכדורסל שזכתה לפני שנה באליפות המדינה, לראשונה בתולדותיה. כשהגיע לקבוצה, הציב את המטרה להיות בכל שנה בראש. הזכייה באליפות עוררה את תאבונו, ומטרתו כיום היא להצליח עם הקבוצה בגביע היורוקאפ.



אורי אלון, צילום: יח"צ
אורי אלון, צילום: יח"צ



95. שני לנצמן


לנצמן מונתה לתפקידה לפני כשנה וחצי, אך היא עובדת בחברת התוכנה כבר 18 שנה. לנצמן, באופן מפתיע, אינה מהנדסת מחשבים, ואת מרב ניסיונה רכשה בתפקידי שיווק. במסגרת תפקידה היא אחראית על פעילות המכירות של מיקרוסופט ישראל, המתמחה, בין השאר, ברכישת סטארט-אפים ישראליים, בתחום אבטחת המידע ובתחום הסייבר.



שלי לנצמן. צילום: רמי זרנגר
שלי לנצמן. צילום: רמי זרנגר



96. עודד קוטלר


ב-2015 הימר עודד קוטלר על אהדת הקהל - ונכווה. למרות הרזומה המפואר, קוטלר יירשם בספרי ההיסטוריה של החברה הישראלית הנוטרת כמי שנשא את "נאום הבהמות". לאחריו הסביר כי דבריו סולפו, אך הוא הפך מאז למודיע בשער, לסדין אדום ולמרואיין מועדף בכל פעם שצריך אמירה נוקבת על הקפאת תקציבים אמנותיים או על השתקה.



עודד קוטלר, צילום: פלאש 90
עודד קוטלר, צילום: פלאש 90



97. יואב אליאסי, "הצל"



עם עמוד שלו יותר מ-260 אלף עוקבים, "הצל" הוא אחת מהתופעות הבוערות בישראל. יוצר שהתחיל כראפר ובהדרגה הפך סמל להקצנה לאומנית. ביוני האחרון, על מבעריו הכבדים, עשה הצל את המעשה הכי אנטי-ראפרי שיכול היה לעשות והתפקד לליכוד בעידודו של חבר הכנסת אורן חזן.



יואב אליאסי מצטרף לליכוד, צילום: ניר רגב
יואב אליאסי מצטרף לליכוד, צילום: ניר רגב


98. לוסי אהריש


אהריש נמצאת בנקודת החיבור בין העולמות היהודי והערבי. היא יודעת לקרוא בקול ברור לשינוי כללי המשחק, ונדמה שלא היה נושא שנעדר ממונולוג הפתיחה של תוכניתה בערוץ 2. היא מנצלת את הבמה להצפת נושאים בוערים באמצעות מונולוגים נוקבים, חריפים ולא מתנצלים, שהפכו פעם אחר פעם ללהיטים ויראליים ברשת.



לוסי אהריש, צילום: אריק סולטן
לוסי אהריש, צילום: אריק סולטן



99. קרין גורן



קונדיטורית ומגישת תוכנית טלוויזיה עם ספרי אפייה פופולריים, קו מוצרים משלה, משבצות שידור נאות וחיוך במידה אקסטרה לארג', קרין גורן עושה את מה שכולנו רוצים לעשות - לאכול בלי להתנצל על זה. היא מלאת שמחת חיים, וזו הסיבה להצלחתה. גם אם החיוך שלה רחב מדי לטעמם של אנינים, אין שני לו.






השתתפו בהכנת המוסף: ליאורה גולדנברג-שטרן, כרמית ספיר ויץ, מאיר שניצר, רויטל עמירן, ניר קיפניס, גלית עדות, יעקב זיו, מוטי חביב, יצחק ויסהוף, אלון סיני, עפר לבנת.