מגבה את שוטריו: אחרי ההודעה החריגה למדי שפרסמה אתמול המשטרה בנוגע לניסיון להשמיץ לכאורה קצינים בכירים המעורבים בחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפיה המשטרה מגבה את הקצינים, שלח היום (שלישי) מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך מסר חד וברור לכל מי שמנסה להטיל דופי ביושרם של הקצינים ולחבל בחקירה. "תפקידי במשמרת שלי הוא לחזק כל גורם רלוונטי למערכת אכיפת החוק. אני חלק מהמערכת הזאת. במשמרת שלי לא יפגעו בעצמאות המשטרה לעשות את מה שהיא צריכה לפי החוק". 
 
מפכ"ל המשטרה, שאמר את הדברים במהלך יריד החדשנות Muni expo שנערך במסגרת ועידה של מרכז השלטון המקומי וקק"ל בגני התערוכה בתל אביב הוסיף: "אנו מחזקים את הקצינים האלה. הם עושים עבודה מקצועית, נקייה, ישרה וזה תפקידם. לזה הם גויסו למשטרה ומונו לתפקידם. כמיטב שיפוטי, הם עושים זאת ביושרה ובניקיון כפיים".

ראש הממשלה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
ראש הממשלה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם

 
רנ"צ אלשיך פנה באופן ברור לכל מפיצי השמועות כנגד הקצינים שעוסקים בחקירת ראש הממשלה וציין כי "יש הטרדות של קציני משטרה בכירים בתחום החקירות, איני יודע מי הגורמים, איני יודע מי עומד מאחוריהם, כל אחד שייקח את הפרשנות לאן שהוא רוצה".

"נותנים פוש רציני לחקירות"  

שלשום, במסגרת תדרוך עיתונאים לסיכום שנת 2016 שלח המפכ"ל רמז עבה לפיו התגבשה תשתית ראייתית כנגד ראש הממשלה והמעורבים האחרים בפרשות 1000 ו-2000 כשציין כי "מרגע שיש תשתית ראייתיית החומר כולו מועבר לפרקליטות", והוסיף כי "בהחלט יכול לקרות שהיועמ"ש והפרקליטות קובעים בסופה של חקירה כי אין מספיק ראיות, אלא שנראה כי במקרה הזה זה לא יקרה, בשל העובדה שאנו עובדים בצמידות לפרקליטות וליועמ"ש".
רנ"צ אלשייך אף הדגיש: "אני יכול לומר שמבחינת התפקיד שלנו אנחנו ביישורת האחרונה. אתם יכולים לסמוך עלינו,  כי את החלק שלנו אנו עושים בצורה טובה, ברורה לנו החשיבות הציבורית ושאנו לא יכולים למתוח את החקירה. אנחנו נותנים פוש רציני לחקירה, אני לא יודע להגיד כמה זמן היא תימשך אבל ההערכה שלי היא שזה לא ייקח יותר משבועות אחדים".
אתמול המשטרה "אכן בימים האחרונים, על פי פניות כתבים לבדיקת טענות שונות ומשונות, אנו מזהים מה שנראה לכאורה כמסע מתוזמר שעניינו העלאת טענות כזב כנגד קצינים בכירים באגף החקירות. אנו רואים בחומרה הפעלת לחץ (בוודאי שקרי) שנועד להרתיע את גורמי אכיפת החוק למלא תפקידם נאמנה, באמצעות פגיעה משוללת יסוד בחוקרים ובאמינותם . משטרת ישראל תעניק גיבוי מלא לחוקריה המשטרה תמשיך לעשות את מלאכתה נאמנה ללא משוא פנים וללא מורא".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו משתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה והוא מגנה כל ניסיון להפעלת לחצים על גורמי החקירה והאכיפה - מכל צד שהוא".