מאות בני אדם ליוו היום (ראשון) בדרכם האחרונה את דור כרסנטי וילדיה הקטנים בנימין ויוסף שנרצחו בדם קר על פי החשד בידי אביהם. "היית לביאה - עד שהרשע הגיע. צדיקה שלי, תקומי", זעקה אמה של דור והסבתא של הנרצחים. דור, בת 23 במותה, נטמנה בין שני ילדיה יוסף בן השנה ועשרה חודשים ובנימין בן השמונה חודשים כדי "שתוכל לשמור עליהם".



רווית, אמה של דור וסבתם של הילדים, ספדה להם בבכי: "אמא למופת, לביאה אמיתית. עד שברגע אחד הרשע הגיע ואנחנו לא יודעים למה. תקומי ותיקחי אותם, הוא לא יכול לקחת לי אותך, צדיקה שלי, תקומי".



קרובת משפחה הוסיפה: "העולם פסק מלכת ברגע שבו פסקו נשימותיכם. התודעה לא מעכלת. אני רואה אתכם ואני רואה מלאכים, נפשות תמימות שלא ידעו חטא ולא יכלו לפגוע באיש. היית ילדה בעלת מידות טובות. כולם אהבו אותך, וידעו איזו נפש טובה את. כנראה אלוהים יודע כמה את טובה ורצה אותך קרוב, אבל הוא רצה אותך קרוב מדי. נודה לך על הזמן שהיית איתנו ולימדת אותנו מהי אהבה וטוב לב. הילדים רק לחייך ידעו".



דור, יוסף ובנימין כרסנטי, ז"ל. צילום: פרטי
דור, יוסף ובנימין כרסנטי, ז"ל. צילום: פרטי



בין ההספדים נשמעה בת דודתה אומרת את הדברים הבאים: "דור שלנו, דור אהובה, נולדת במגדל למשפחת כרסנטי, משפחה שורשית. בת בכורה, יפהפייה, חכמה וסקרנית. אהבתך לבעלי חיים הייתה ידועה לכל, אספת, כל חתול שראית. אהבת את סבתא שרה והיא אהבה אותך. הפצת אור ושמחת חיים. היית נאמנה לדרך שלקחת, על עצמך, אותה קיימת, בענווה. ילדת את יוסף בכורך. ילדת את בנימין, בן 10 חודשים במותו".



קרובת משפחה אחרת הוסיפה: "דור, צדיקה היית. דור, יוסף ובנימין קשה לדבר עליכם בלשון עבר. כשאני חושבת עליכם אני רואה מלאכים, נפשות עשויות ללא חטא, שמעולם לא ידעו לפגוע בנפש חיה. במהלך ההלוויה או ליתר דיוק קצת לפני תחילתה נשמעו קריאות גנאי נגד משפחתו של החשוד ברצח ששמו עדיין אסור בפרסום



משפחתו של הרוצח לא הגיעה להלוויה, אולם פרסמה הודעה בה נאמר כי "איננו מצליחים ולעולם לא נצליח לעכל ולהתעורר מחלום הבלהות שאופף אותנו. אין לנו את היכולת לכפר על המעשה המתועב וכולנו שותפים לרחשי הלב מכל צד", מסרו.



עוד אמרה המשפחה, כי "אנו מבקשים סליחה ומחילה. ואתם נכדינו וכלתנו ובן שכנינו היקרים, נוחו על משכבכם בשלום. היינו מאוד רוצים ללוות אתכם בדרככם האחרונה, אך מתוך רצון לכבד את רצון המשפחה של הנפטרים, ויתרנו".



רוווית ואיתן, הוריה של דור כרסנטי ז"ל
רוווית ואיתן, הוריה של דור כרסנטי ז"ל



מוקדם יותר אמרה אמה של דור, כי החשוד במעשה, בן זוגה של הנרצחת, תכנן את הרצח מראש. "הוא תכנן את הרצח, אני בטוחה בזה ב-100%. הוא נפרד מאנשים בערב יום שישי, ביקש סליחה מהחתן שלי. הוא ביקש 'סליחה אם פגעתי, אם דיברתי לשון הרע', ושוחח גם עם אנשים אחרים ביישוב. הבת שלי גרה בצמוד לאיתן (אביה). הוא נעל את הדלת של הבית, ברח, ואיתן חזר וראה חלון פתוח אז הוא קרא לה 'דור' וראה חושך בעיניים. לא ראינו כלום. חושך שלא יתואר", אמרה האם.



האם הוסיפה בכאב על אובדן בתה והנכדים: "הוא לקח לנו את הפרחים שלי. הייתה לי ילדה יפיפייה, צדיקה, הוא גרם לה לחזור בתשובה, היא גרמה לנו ללכת ולקנות לו את האוכל, את הכשרות, הכל עשינו למענו". על מערכת היחסים בין בני הזוג הוסיפה: "היא קראה לבעלה - 'צדיק שלי', דאגה שילמד בכולל, שלא יפריעו לו. היא טיפלה בשני תינוקות לבד ונתנה לו את השקט ללמוד תורה. היא חזרה בתשובה בעקבותיו, אנחנו משוכנעים. הייתה לי ילדה לתפארת, אמא מסורה שאין כמותה, היא טיפלה בילדים ולא נתנה שאף אחד ייגע בהם ויטפל בהם, לא מעון ולא כלום".



לסיום אמרה רווית: "קרה לנו אסון גדול שלא יתואר, לקחו לי את הבת שלי ואת שני הנכדים, רצחו לי אותם, טבחו לי אותם. אתם מכירים את התמונות מהזירה".



מוקדם יותר הובא למנוחות נחמן עתיה, בין השכנים בן ה-11, שנרצח גם הוא באירוע המזעזע. אביב התקשה לדבר, וחבור ספד לו בשמו: "הוא היה ילד טהור. התמימות נראתה על פניו כל העת. היה לו טוהר של יוסף הצדיק. מסירות הנפש שלו למקווה כל יום. היה הולך לבית כנסת כל יום. ופתאום רואה שאחד הזקנים נעלם. הוא היה שואל 'לאן נעלם', והיו עונים לו 'נפטר', והוא היה תוהה: 'מה זה נפטר?'. קוברים אותו באדמה, הסבירו לו, והוא עולה למעלה לתת דין וחשבון".