אמו של גיא כפרי, שנרצח בחיפה בתחילת החודש, התראיינה ל-103FM, וסיפרה כי הרגישה מלכתחילה שמדובר ברצח על רקע לאומני: "מישהו שמנסה לרצוח יהודי שנראה יהודי, ואחר כך להמשיך לנסות ולרצוח אנשים אחרים חשוד בעינינו. עד אתמול לא ידענו כלום, וזה גם לא רלוונטי מה שאנחנו חושבים. אני סומכת על בית המשפט והמשטרה. היה ברור תוך שתי דקות, ולא היה לנו שום ספק, שהוא היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".







עוד אמרה: "אנחנו גרים במושב עופר, עליתי לארץ ב-73' מאנגליה. גיא עצמו גר בחיפה. אני מגדלת סוסים אז רציתי שטח והוא רצה לגור בחיפה. לא חשבנו שזה יקרה. אני אישית מרגישה מאוד בטוחה בחיפה. איפה שגרנו בחיפה פעם לא היו ערבים. אני מכירה ערבים, משחקת גם בתיאטרון אנגלי בחיפה. יש לי חברים ערבים שם שהם כמו משפחה.



"גיא היה מאוד מיוחד. משפחה מאוד קרובה. דיברנו כל יום, אבא שלו דיבר איתו שלוש דקות לפני שירו בו. הוא היה ילד טבע, אהב חיות עזובות, אהב לצלם, הוא היה הצלם המשפחתי. הוא גם מאוד אהב לשחק עם הנכדים. מאוד קשה להסביר מה קרה לו. הוא אהב ילדים, הוא עבד עם ילדים עם בעיות קשות מאוד. הייתה לו את הסבלנות. תמיד דאג שיש להם חם בחורף. הייתה לו מערכת יחסים מאוד מאוד קרובה איתם".



"יום שישי היה יום הזיכרון לשואה, רוב המשפחה שלי נספתה בשואה, אמא שלי, אבא שלי, הסבתא, והדוד שלי, שעלו לשמיים דרך אושוויץ, ולחשוב שאיבדתי בן, שרצחו אותו בגלל אותה סיבה. מאוד קשה לקלוט".



מחמד שינאוי, תושב שכונת חליסה בחיפה, ביצע בתחילת חודש ינואר שלושה אירועי ירי, במהלכם נרצח כפרי ז"ל. מחקירתו עלה כי הוא ביצע את הירי באופן מכוון כלפי יהודים באמצעות רובה מסוג קרלו שהיה ברשותו. ב-3.1.17 הוא הגיע לעיר התחתית בחיפה, שם זיהה יהודי חרדי ועקב אחריו, ובהמשך ירה בו ופצע אותו באורח קשה. בעת מנוסתו מהזירה, ביצע המחבל ירי נוסף לעבר אישה יהודייה שזיהה בסמוך, בלא שזו נפגעה.



בהמשך מנוסתו לעבר שכונת מגוריו חליסה, זיהה מחמד את כפרי ז"ל, נהג הסעות בן 48 מנשר שעבד במקום - ירה בו וגרם למותו. מחמד המשיך את מנוסתו, תוך שהוא מסתיר את הנשק בו ביצע את הפיגוע, יחד עם חפצים אישיים נוספים, בחורשה הסמוכה לבית הוריו.