"אמצעי התקשורת בוחרים להכפיש משפחה שלמה על לא עוול בכפה ולהפיץ שקרים זדוניים בידיעה ברורה שאין בדברים ממש", כך נמסר היום (רביעי) ממשפחתו של  נדב סלע, החשוד ברצח אשתו דור כרסנטי (23) ז"ל, שני ילדיהם יוסף (שנתיים וחצי), בנימין (שנה) ובן השכנים נחמן עתיה ז"ל (11) במושבה מגדל שליד הכנרת לפני כשבועיים. בנוסף נכתב בהודעה כי "רומסים את כבודם של ההורים, האחים ובני משפחה נוספים, הנאלצים להסתגר בביתם וחוששים להשמיע את קולם". 



בהודעה מטעם המשפחה הם התייחסו להארכת המעצר היום של סלע, בה הוא ירד על ברכיו וקרא "אני חתול" וטענו כי בנם הושפל: "בני המשפחה נאלצו להתמודד עם כאב וקושי נוסף ועצום, עת בדיון הארכת המעצר שאמור היה להתנהל בדלתיים סגורות, הושפל בנם ע"י מי מהצלמים ואנשים התקשורת שפקדו את האולם וצולם במצבים מביכים ותוך שמי שאותם גורמים, מאיץ בו לשים עצמו ללעג ולקלס בעיני הציבור". 

בנוסף פנתה המשפחה לכלי התקשורת בבקשה "לגלות כלפיהם מעט אמפתיה ולנהוג בהם במידת הרחמים ולזכור כי הם נבוכים, המומים וכואבים את האובדן העצום והבלתי נתפס. כל מה שאנו מבקשים זה להתמודד עם השכול ושברון הלב". 

הבוקר כאמור הוארך מעצרו של נדב סלע בבית המשפט בנצרת ב-155 ימים. הדיון התקיים בדלתיים סגורות ועם כניסתו לאולם הדיונים אמר החשוד: "אני חתול, רוצים לראות מה חתול עושה"? ולאחר מכן הוא ירד על ארבע, התכופף ואמר "חטאתי באשת איש". אחרי האקט הזה, הוצא סלע מן האולם ולאחר מכן הוחזר אליו.



הדיון, כאמור, נערך בדלתיים סגורות ועדיין צו איסור הפרסום למעט שמו של סלע ושמות הקורבנות תקף. כל המעורבים שהגיעו לאולם בית המשפט בנצרת מילאו פיהם מים, על פי החוק. למרות שלא ניתן לפרסם את שנאמר בדיון, על פי הערכות של מומחים ומקורבים בתחום המשפטי, בדיון העריכה המשטרה כי הזמן הנדרש יספיק לה להגשת כתב אישום בגין רצח של ארבעה אנשים. בהתאם לבקשת הפסיכיאטר המחוזי, סלע יועבר בהקדם האפשרי להמשך הסתכלות. 



"אחד ממקרי הרצח הקשים שנראו בישראל"


כרסנטי ז"ל, שני ילדיה ובן השכנים נמצאו לפני כשבועיים ללא רוח חיים במושבה מגדל שבצפון הארץ. על גופותיהם נראו סימני אלימות קשים, ביניהם דקירות. אחיו של הנרצח השלישי נפצע קשה והצליח לחמוק מן המקום לאחר שהעמיד פני מת. זמן קצר לאחר מציאת הגופות נעצר סלע קרוב למושבה. לפי הכוחות שהיו בזירה, הרצח היה אלים ביותר, ועל פי עדויות במשטרה מדובר ב"אחד ממקרי הרצח הקשים ביותר שנראו מאז ומעולם בישראל". מצב הגופות היה קשה, ולפי עדויות של שכנים חלק מראשיהם של הילדים "כמעט ונערפו". 



שני פרמדיקים שהגיעו לזירה מסרו אז: "המראה במקום היה מזעזע. אישה ושלושה ילדים היו מחוסרי הכרה, ללא נשימה וללא דופק עם סימני אלימות בגופם. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".



דור כרסנטי וילדיה בנימין ויוסף ז"ל. צילום:פרטי




אמה של הנרצחת: "הוא תכנן זאת מראש"


יממה לאחר הרצח המחריד, רווית כרסנטי, אמה של דור, סיפרה בכאב על בתה וטענה כי סלע תכנן את הרצח מראש. "הוא תכנן את הרצח, אני בטוחה בזה ב-100%. הוא נפרד מאנשים בערב יום שישי, ביקש סליחה מהחתן שלי. הוא ביקש 'סליחה אם פגעתי, אם דיברתי לשון הרע', ושוחח גם עם אנשים אחרים ביישוב. הבת שלי גרה בצמוד לאיתן (אביה). הוא נעל את הדלת של הבית, ברח, ואיתן חזר וראה חלון פתוח אז הוא קרא לה 'דור' וראה חושך בעיניים. לא ראינו כלום. חושך שלא יתואר", אמרה האם.



עוד הוסיפה בכאב על אובדן בתה והנכדים: "הוא לקח לנו את הפרחים שלי. היתה לי ילדה יפיפייה, צדיקה, הוא גרם לה לחזור בתשובה, היא גרמה לנו ללכת ולקנות לו את האוכל, את הכשרות, הכל עשינו למענו". על מערכת היחסים בין בני הזוג הוסיפה:  היא קראה לבעלה - 'צדיק שלי', דאגה שילמד בכולל, שלא יפריעו לו. היא טיפלה בשני תינוקות לבד ונתנה לו את השקט ללמוד תורה. היא חזרה בתשובה בעקבותיו, אנחנו משוכנעים. היתה לי ילדה לתפארת, אמא מסורה שאין כמותה, היא טיפלה בילדים ולא נתנה שאף אחד ייגע בהם ויטפל בהם, לא מעון ולא כלום".



לסיום אמרה רווית: "קרה לנו אסון גדול שלא יתואר, לקחו לי את הבת שלי ואת שני הנכדים, רצחו לי אותם, טבחו לי אותם. אתם מכירים את התמונות מהזירה".



רווית ואיתן כרסנטי, הוריה של דור ז"ל