התפתחות דרמטית:  לפי דיווח בחדשות ערוץ 2 וערוץ 10, תיק 3000 המכונה תיק הצוללות יעבור מבדיקה לחקירה פלילית. לפי הפרסום, היועמ"ש אביחי מנדלבליט אמור להודיע על כך בימים הקרובים. במרכז הפרשה, תשלום שוחד לבכירים במערכת הביטחון. החשדות האלה נבדקים במשך תקופה ארוכה ביחידה הכלכלית במשטרת ישראל.



ממצאי החקירה הגיעו ליועמ"ש ולפרקליט המדינה שי ניצן, שלאחר דיונים קדחתניים, אמורים כאמור  להודיע על מעבר לחקירה. לפי הפרסום, מי שאמור להיחקר בנושא במשטרה הם עורך הדין של רה"מ דוד שומרון, איש העסקים מיקי גנור ואליעזר צ'ייני מרום, לשעבר מפקד חיל הים. חשוב לציין כי החקירה בנושא לא נוגעת עד כה לראש הממשלה נתניהו. 



ערוץ 2 דיווח לפני כשבועיים כי פרשת הצוללות היא חלק מפרשיית שוחד כלל עולמית. על פי הדיווח, מסמכים שנחשפו בעיתון גרמני ועל ידי צוות חוקרים אירופי, התאגיד הגרמני טיסנקרופ, שמייצר עבור ישראל את הצוללות, שילם שוחד לקצינים בחיל הים הישראלי, חלקם בכירים. 

בדיקה פנימית של חברת רואי חשבון גרמנית בתאגיד טיסנקרופ מצאה כי בשנת 2004 שולמו כספים לישראלים על עסקת הצוללות, תחת הסעיף "הוצאות שימושיות" - ביטוי מכובס לשוחד. 
תעשיית השוחד פעלה גם במדינות נוספות - דרום אפריקה, יוון ואחרות. הסכומים שעברו ידיים גדולים מאוד: 20 מיליון דולר במקרה אחד ו-22 מיליון יורו במקרה אחר. הכספים הגיעו לנשיא, שר הגנה ובכירים נוספים. 

חבר הכנסת אראל מרגלית (המחנה הציוני), שקורא לחקירה פלילית מאז נחשפה הפרשה בתקשורת, אמר כי העובדה שאני צריך לנסוע לגרמניה כדי להביא תיעוד שבכירים ישראלים שוחדו בעסקאות האלה מצביעה על כך שבדיקה בלבד לא מספיקה ויש לפתוח בחקירה. מרגלית אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, וכתב לו כי "היסטוריית התאגיד הגרמני עמוסה במקרי שוחד של בכירים וראשי מדינות בכל בקשור לעסקאות רכש צוללות וספינות. העובדה כי מעגל השוחד נפרץ גם בישראל, ואנו רואים אותו בפעם הראשונה גם מתועד, מחייב מעבר מיידי לחקירה פלילית".

"היסטוריית התאגיד עמוסה מקרי שוחד". ח"כ מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם
"היסטוריית התאגיד עמוסה מקרי שוחד". ח"כ מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם

אין זאת הפעם הראשונה שח"כ מרגלית חושף פרטים חדשים לגבי עסקאות הרכש של ישראל מגרמניה. לפני יותר מחודש הוא גילה כי המספנה שבונה את ספינות "סער 6" של חיל הים נמצאת בבעלות משפחתו של שר ההגנה הלבנוני. גם אז הוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה וקרא לעבור מבדיקה לחקירה פלילית.