צעירה בת 26 מבאר שבע סבלה מרעש בלתי פוסק בראשה שהרס את חייה, עד שצנתור אחד הפסיק את הכל. צנתור המוח שנערך בבית חולים סורוקה בבאר שבע הוא הראשון שבוצע בישראל כדי להפסיק טנטון וגם בעולם צנתור למטרה זו נחשב נדיר. טנטון היא תופעה שבה אדם שומע צליל שאין לו מקור חיצוני אמיתי. מדובר ברעש, לרוב מונוטוני, משתנה מאדם לאדם שעלול ללוות את האדם במשך כל שעות היממה, בעיקר בסביבה שקטה. במקרה זה היה מדובר בטנטון חריג יחסית (10-20% מהמקרים בעולם), שנבע מפעימות דם חריגות באזור השמיעה. כאמור, הצנתור להפסקת התופעה הזו הוא התערבות מאוד נדירה ובעולם בוצעה רק בעשרות בודדות של מקרים.



"ייתכן שיש אנשים נוספים שסובלים מטנטון כזה, שלא מגיעים אליהם כתוצאה מתת אבחון של התופעה", מעידה ד"ר ענת חורב, מנהלת היחידה לנוירו-רדיולוגיה פולשנית ומצנתרת מוח בסורוקה, שביצעה את ההליך הנדיר. "המטופלים שסובלים מטנטון פועם מסוג זה סובלים כל כך עד שחלקם מגיעים לאשפוז פסיכיאטרי כי הם מפסיקים לתפקד. הבחורה שהגיעה אלינו סבלה מהרעש בראש אחרי לידה, הסתובבה בין רופאים במשך יותר משנתיים וסבלה מאוד. היא לא ישנה בלילות ופרשה מהלימודים. בבדיקה מקדימה זיהיתי בליטה קטנה בווריד שלוחצת על תאי האוויר מסביב לאוזן.



בצנתור השתלתי סטנט (תומכן), שהפחית את הזרימה למפרצת ושינה את כיוון הזרימה בווריד. בנוסף הכנסתי לתוך המפרצת שני סלילים קטנים מטיטניום כדי לחסום את מוצא המפרצת וברגע שהיא התעוררה היא דיווחה שהיא כמעט לא שומעת טנטון והוא חלף לגמרי אחרי כמה ימים. היא שלחה לי פתק ובו כתבה: 'החזרת לי את השקט לחיי'".