שופטת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, דפנה בלטמן קרדאי, הורתה היום (רביעי) לעיריית פתח תקווה לחבר את החשמל והמים ב-12 דירות מפוצלות שנותקו במהלך הלילה, כחלק ממאבקה של העירייה כנגד הדירות המפוצלות ואכלוס המסתננים בהם. כזכור, העירייה יצאה לפני כשבועיים בפרסום, לפיו היא פועלת בתקיפות כנגד הדירות המפוצלות, וכן כנגד נוכחותם של אלפי מסתננים בעיר.



בעקבות אותו פרסום נחשף במעריב און-ליין כי המסתננים משיבים מלחמה ובכוונתם להציב בכיכר המייסדים בפתח תקווה אוהלים כמחאה על רצונה של העירייה לפנותם.



עם פרסום הידיעה, האגודה לזכויות האזרח, יחד עם המוקד לפליטים ומהגרים וא.ס.פ (ארגון סיוע לפליטים) הגישו הבוקר עתירה לביהמ"ש המחוזי ובה טענו כי פעילותה של העירייה הינה לוקה וכי מסתננים עלולים להיפגע ממחדליהם של אחרים. עוד טענה העתירה, כי ניתוק מים וחשמל למשפחות עם ילדים קטנים הינו צעד הרסני לגביהם.



העותרים הוסיפו, כי בפעילותה של העירייה לא היה אלא ניסיון מיגור נוכחותם של המסתננים בפתח תקווה, אך לדבריהם, לפחות מתוך פרסומים שהעלתה העירייה ומדף הפייסבוק של ראש העירייה איציק ברוורמן בעצמו. מנגד, בעירייה טענו בבית המשפט שניתוקי החשמל והמים בדירות המפוצלות נבאו כתוצאה מפעילות אכיפה של אגף הפיקוח הבנייה כנגד עברייני בנייה המסכנים חיי אדם. לטענתם, חיבור החשמל לדירות מפוצלות, מסכן את המשתכנים בהן וגורם נזק סביבתי וסיכון בטיחותי לשכנים ולבניינים השכנים.



נציג העירייה טען בבית המשפט כי הליך ניתוק החשמל הינו פועל יוצא אחרון, שבו נקטה העירייה, בניסיון להשיב דירות למצבן הקודם, אולם זכתה בפעילותה להתעלמות מצידם של בעלי הדירות העושים עושר שלא כדין מהאוכלוסיות החלשות בכלל והמסתננים בפרט. "מתוך חשש לשלומם של המשתכנים בדירות ובכללם ילדים קטנים, ולאחר התראות חוזרות ונשנות לרבות של כיבוי אש חברת החשמל והמשטרה נקטו בדרך של ניתוק חשמל ומים על מנת שבעלי הדירות יפעלו לתיקון הליקויים החמורים", אמר גורם בכיר בעירייה.



החלטת בית המשפט מהיום מעלה תהיות, שכן בית המשפט נתן לכאורה יד להמשיך לסכן חיי אלפי אנשים השוהים בתוך דירות מפוצלות. בהחלטתה קבעה השופטת, כי היא קוראת לעירייה "לקיים בירור משמעותי יותר לגבי הדירות המפוצלות בעיר, ובשלב זה ועד ל-27 במרץ היא מורה לחבר את אותן דירות שנותקו מחשמל ומים, לא לפני שתערוך בדיקה עם גורמי מקצוע ותמנה את הדירות שבהן קיימת מסוכנות קונקרטית תוך נימוק ופירוט של סיבות למסוכנות. בדירות שיוגדרו כמסוכנות, החשמל והמים האלה לא יחוברו".



מפקחי הבנייה בעירייה נוסעים בשעות אלו בשילוב כיבוי אש ומהנדסי חשמל לערוך בדיקות חוזרות בדירות ולקיים את החלטת בית המשפט.