"אלאור הוא נשמה, בעיניי הוא גיבור לאומי, החלטנו כאות הזדהות עם המשפחה ועם הלוחם, לעשות את התחפושת הזאת. אלאור אזריה הוא כמו כל החיילים, אנחנו אוהבים את כל החיילים", כך סיפרה לונה דיין, סבתו של נהוראי, שהתחפש השנה לדמות החייל היורה, אלאור אזריה ועלתה לשידור בתוכנית הבוקר החגיגית של 103FM



"כל מחבל צריך לקבל כדור בראש. אנחנו תומכים בכל החיילים שעושים לילות וימים, שיוצאים להגן על המדינה שלנו, הוא נשלח לעשות את מה שהוא נשלח אליו ואנחנו תומכים בו. לרוב, היו תגובות טובות מאוד ברחובות. היו כמה קיצוניים שהשתוללו, אבל לא התייחסתי לזה. לא עניינו אותי תגובות אחרות. הרוב היו בעדו". בכתבה שעשו עלינו בערוץ 2 לא ערכו את זה בדיוק נכון, ונתקעו על משהו מסוים שלא היה הסיפור". 



היית רוצה שהנכד שלך יגדל להיות אלאור אזריה?


"לא הייתי רוצה שהוא יעבור את מה שאלאור עבר, אבל צריך לזכור שהמחבל לא בא לחלק לנו משלוח מנות בפורים. הוא בא להרוג כמה שיותר יהודים, הוא רצה להגיע לעדלאידע והיה שתי דקות מלהגיע לשם. זה לא משנה הזמן. ברגע שהוא חש בסכנה, הוא פעל בהתאם, זה מה שהיה בשטח". לאחר מכן התייחסה גם לנהוראי, נכדה: "הוא יודע כמו כל הילדים בגילו מה קרה שם, הוא לא קטן מדי. מהשבת הראשונה שעצרו את אלאור, שזה בדיוק לפני שנה, שבוגי יעלון אמר אמירה 'כל כך יפה', וראיתי שזה היה לפני שהיה תחקיר, הוא הבין. הוא רואה חדשות, הוא שומע אותם, הוא לא ילד טיפש".



לסיכום התייחסה לונה לנקודת מבטה בנושא אזריה: "זה לא מה שהיה, אתם הופכים את הדברים. המחבל הזה בא להזיז את הגוף, היה עם מעיל ביום חמסין, הוא לא נוטרל, לא היה חבלן שבדק את הגופה".



מה שמפריע לך באמת זה שהעמידו אותו לדין כי הוא הרג מחבל, או שהוא לא היווה סכנה?
"ברגע שהוא בא לפגוע ביהודים, אסור לו להישאר בחיים".  



בשנה הבאה ליצן עדיף?


"לא. מקווה שאלאור ייצא עד אז". לאחר מכן סיכמה: "אני רק רוצה לפנות לאמא, אושרה, לברך אותה בפורים שמח. על העוול שנעשה לה ולמשפחה שלה".