מעשה אחד, שיכול היה להבעיר את המזרח התיכון, או לגרום לתקרית דיפלומטית קשה, נמנע היום (ראשון) לאחר שמשטרת ישראל פשטה בשעות הלילה על ביתם של שבעה צעירים, ועצרה אותם כיוון שהביעו נכונות לשחוט גדי על הר הבית, מתוך מטרה להחזיר מנהג עבר. שוטרים גם הגיעו לבית הוריו של יו"ר התנועה רפאל מוריס, אך הוא לא נמצא במקום והוריו מסרו שאם המשטרה מבקשת לעוצרו עליהם להגיע לביתו בחבל בנימין. אגב, בכל שנה מנסים הפעילים לעשות זאת,ונעצרים על ידי המשטרה. רק בסופהשבוע האחרון פורסם במעריב טורו של חיים אתגר, שראיין את רפאל מוריס. 



עו"ד איתמר בן גביר המטפל בעצורים מסר כי: "מדובר במעצרי השתקה והמשטרה צריכה לאפשר לפעילי הר הבית את חופש הפולחן. ישראל מאבדת את אופיה הדמוקרטי ולא ייתכן שייעצרו אנשים לפנות בוקר רק בגלל שהם מבקשים לקיים מצוות הדת היהודית". רפאל מוריס מסר בתגובה: "בושה שמדינת ישראל פועל ביד ברזל כנגד אנשים שבסך הכל רוצים לחדש את אחת המצוות החשובות בתורה. מדובר בפגיעה קשה בחופש הדת ובעקרונות הדמוקרטיה"



"המשטרה לא תמנע בעדנו את זכותנו להקריב קרבו פסח, אני סמוך ובטוח שעל כל פעיל שנעצר יגיעו עשרות רבות במקומו להר הבית בערב פסח, עם קרבנות הפסח שלהם".

מארגון "חוננו", שמייצג ארבעה מהעצורים, נמסר כי "במהלך הלילה נעצרו בבתיהם שישה פעילי תנועת 'חוזרים להר', כולם קטינים, בהם נער כבן 14. ככל הנראה מדובר במעצרי מנע בעקבות הכנות שערכו הנערים להקרבת קורבן פסח בהר הבית. העצורים נלקחו לימ"ר ירושלים, שם מעניק לארבעה מהם עו"ד נתי רום מארגון 'חוננו' סיוע משפטי".