שלשום סיכלו כוחות הביטחון ניסיון פיגוע במחסום חיזמה שבמזרח ירושלים.  גד, צעיר יהודי כבן 19, תושב פסגת זאב בירושלים, רץ לכיוון כוחות הביטחון וניסה לדקור חיילת במחסום. אחד המאבטחים פתח בנוהל מעצר חשוד וירה למוות בצעיר באופן מידי.  מכתב התאבדות שהשאיר הצעיר נמצא על ידי חברו לאחר האירוע, מה ששינה את פני החקירה שכעת מתייחסת גם לנסיבות ההתאבדות. היום (חמישי) התראיין בתוכניתה של איילה חסון ב-103fm דניאל עמר, חברו של גד. 



"הוא גדל אצלי בפנימייה, תמיד היה בחור שקט וביישן. לפעמים היינו רואים אותו מתחבא מתחת לשמיכה ברגעי דכדוך נפשי", סיפר עמר. "במכתב ההתאבדות הוא כתב שהוא סולח לכל מי שפגע בו. הייתי מאד קשור אליו ואני מאד עצוב מהפרידה ממנו. גד בחיים לא היה דוקר אף אחד או רץ לחיילי צה"ל". 
 
עוד סיפר דניאל על מצבו המשפחתי של גד: "התאמנו ביחד בחדר הכושר. הוא היה מספר לי על אבא שלו שברח מהבית לפני תשע שנים. אותו לא ראה אותו שוב לעולם. הוא סיפר לי שהאבא קם יום אחד ונעלם, השאיר את משפחתו ועזב. אתמול לראשונה הגיע האבא להלוויה. כעסו עליו והיו חיכוכים כלפיו. אף אחד לא יודע מדוע נעלם". 



השאיר מכתב התאבדות


מיד לאחר פרסום האירוע הגיע לבית משפחת הצעיר חברו הקרוב שמסר לאמו ולחוקרי המשטרה שהיו במקום מכתב התאבדות שהשאיר גד. לדבריו, לפני מספר ימים פגש אותו הצעיר שסיפר לו על הקשיים שהוא עובר ועל מצבו הנפשי הקשה. כמו כן, הוא ביקש ממנו שייגש למקום מסתור וייקח משם מכתב שהשאיר לאמו במקרה שבו יישמע ששם קץ לחייו. 



לאחר שהתפרסם האירוע שבו נורה למוות הצעיר מיהר אותו חבר למקום המיועד, נטל את המכתב והביאו לבית אמו. במכתב מפרט הצעיר את הנסיבות שהביאו אותו לשים קץ לחייו, ובו הוא פורט את הקשיים שנתגלו בחייו ומציין כי החליט לסיים את מסכת הייסורים שעבר מאירוע טרגי שכזה. במשטרה חוקרים כעת את האירוע כשהנסיבות הן כאמור התאבדות.