אמצעי הבטיחות לא הועילו. בתחילת החודש משרד החינוך הודיע כי הוא התכונן לעונת בגרויות הקיץ מבחינת טוהר הבחינות וחשף כי המשרד ביצע מספר מהלכים על מנת למנוע מצב של הדלפת שאלונים. היום (שני) התברר כי היערכות המשרד לא הצליחה למנוע באופן הרמטי הדלפות ומספר שאלונים מבחינת הבגרות במתמטיקה הצליחו להתחמק מתחת לרדאר האבטחה והודלפו.



משרד החינוך הודיע כי חלק משאלוני הבחינה אליה ניגשו כ-160 אלף תלמידים הודלפו. מדובר בשאלון הבגרות 35381 במתמטיקה והמקבילים שלו - 35802 ו-312. בשאלונים אלה אמורים היו להיבחן כ-70 אלף תלמידים הלומדים במסלול של שלוש יחידות לימוד, בשעה 15:30. משרד החינוך מסר כי הוא איתר את האירוע באופן מידי וביטל את השאלונים והוא נערך להפיץ לבתי הספר שאלון חלופי.



מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס להדלפת השאלונים ואמר כי "כמו בכל בחינה, נערכנו מראש לכל לאפשרות של הדלפה ולכן נערכנו עם שאלונים חלופיים. לא נתפשר ונאבק בתופעה של הדלפות ופגיעה בטוהר הבחינות".עוד נמסר ממשרד החינוך כי המשרד יפיץ לבתי הספר הנחיות מסודרות באמצעות מערכת מטה הבחינות, כדי שיוכלו להיערך לקראת ההבחנות בשאלון זה.


כזכור, המשרד הודיע בתחילת החודש כי הוכנסו כספות למרבית בתי הספר אשר ייקלטו את הבחינות מבעוד מועד ויהיה ניתן לפתוח אותן רק כמחצית השעה לפני תחילת הבחינה. הכספות מחוברות למערכת מוקד 24/7 אשר מתריעה בכל רגע נתון על כל מגע בה. בנוסף, המשרד הודיע כי רמת האבטחה של בחינות הבגרות שודרגה באופן משמעותי והן יהיו מאובטחות מרגע כתיבתן ועד הגעתן לידי התלמידים. כל זה כאמור, לא עזר היום במניעת הדלפת השאלונים בבחינת הבגרות במתמטיקה.