רעיית של ראש הממשלה שרה נתניהו, והגברת הראשונה של ארצות הברית מלניה טראמפ ביקרו היום (שני) בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. שם, הן נפגשו עם הילדים המאושפזים במקום, עם נשות ארגון הדסה העולמי ועם רופאי בית החולים.  "זה טוב להיות פה", אמרה טראמפ לאחר הגעתה למקום. הילדים העניקו לה ולנתניהו אלבומים עם ציורים ותמונות. "תהיו חזקים תילחמו", אמרה מלניה טראמפ".



שרה נתניהו ומלניה טראמפ בהדסה. צילום: ג'ודי סגל
שרה נתניהו ומלניה טראמפ בהדסה. צילום: ג'ודי סגל



ביקורו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ בישראל, גורם להתעניינות רבה בקרב אזרחי ישראל, וכמובן שצפוי להוות מפגש מדיני חשוב מאוד. אבל יחד עם זאת, גם אשתו, מלניה, אשר מעוררת עניין מאוד גדול בעולם. מלניה הגיעה עם בעלה לבית הנשיא בירושלים היישר משדה התעופה,. 



כבר במהלך קבלת הפנים בשדה התעופה החלו השיחות האישיות בין שני הצדדים. על השטיח האדום, עם הנחיתה, אמר נתניהו לטראמפ: "ברוך הבא לישראל חברי הטוב. טוב לפגוש אותך". לאחר מכן הוסיף ואמר: "התגעגענו אליך". טראמפ עצמו המשיך והודה על היחס. לאחר מכן, ארבעתם ניסו ללכת לפי פרוטוקול הטקס, אך לא הבינו מה השלב הבא. כאשר הגיע המלווה, אמר נתניהו: "הם פועלים לפי הפרוטוקול. אנחנו לא יודעים, אני חושב שאנחנו מתחילים להבין". 



לאחר מכן המשיכו שרה ומלניה את שיחתם, כשרעיית ראש הממשלה אמרה: "הגעתם ביום חם". הזוג נתניהו, שמכיר את טראמפ ואשתו שנים ארוכות, החלו לשוחח על השטיח האדום וכבר בחלק הראשון, החליטה הגב' נתניהו לשוחח עם מלניה על מזג האוויר ולאחר מכן אף ביקרה את התקשורת: "איני יכולה להגזים באסירות התודה שלי כלפיכם ובהערכתי אליך. רוב האנשים בישראל, שלא כמו אמצעי התקשורת, אוהבים אותנו, ולכן הם אוהבים גם אתכם. יש לנו הרבה מן המשותף. זה נשמע מוכר. אני יכול להעיד על כך. נדבר על כך כשנתראה. גם אנחנו מכירים את זה , אמצעי התקשורת דומים. ב'הדסה' נרגשים מאוד לפגוש אותנו". מלניה עצמה הוסיפה: "אין ספק, מדובר בביקור מיוחד".



ד"ר עבד חלאילה, כירורג בכיר ביחידת ההשתלות הדסה עין כרם סיפר ל"מעריב": "הביקור בהדסה היה בעל חשיבות גדולה להדסה עין כרם, זה היה כבוד לבית החולים ומעמיד אותו כבית החולים הראשון והמוביל בירושלים. נפגשתי עם שתי האורחות רק בשלב לחיצות הידיים שהייתה עבורי הזדמנות להציג את עצמי ואת התחום שבו אני עוסק בבית החולים ואת חשיבותו".



חלאילה ציין: "הדסה הוא מקום ללא גבולות מבחינת יחסים בין אנשים כשהעיקר בבית החולים, הוא התייחסות לכל בן אדם כאדם, ללא קשר מוצא ולדת ואני חושב שהמטופלים מקבלים את הטיפול הטוב ביותר בבית החולים ללא קשר ללאום, המוצא והדת".





/> "Most of people in Israel, unlike the media, they love us... and they love you"#TrumpInIsraelpic.twitter.com/lfaM1chxfs

— חדשות 10 (@news10) May 22, 2017