"למה השר ליצמן, מתעקש להילחם בהורים ולסכן את ילדינו למוות? אם שירות בתי הסוהר הגיע להבנה עם מחבלים פלסטינים - אז שר הבריאות לא יכול להביא הבנות בין הדסה לרופאים?": הוריי הילדים חולי הסרטן במחלקת ההמטו אונקולוגית ילדים בהדסה יוצאים היום (ראשון) בפנייה נרגשת של הרגע האחרון. זאת לאור העובדה ששעון החול במשבר אוזל במהירות, כשבתוך ימים ספורים מתוכננים לעזוב 6 רופאים ו-3 רופאים מתמחים את המחלקה. מדובר בצוות שקיימת תמימות דעים כי הוא מכיר את הילדים ומשפחותיהם ומטפל בהם במסירות. 

הוריי הילדים במחלקה ההמטו אונקולוגית, דורשים משר הבריאות יעקוב ליצמן לפתוח לאלתר מחלקה עבור ילדיהם בבית חולים שערי צדק, או כדבריהם, "במקום אחרי בירושלים" (מעבר לבית חולים  שערי צדק והדסה אין כזה מקום בירושלים אא"ב), זאת, לאור העובדה, שהצוות המטפל עוזב את הדסה ולא מתכוון למשוך חזרה את ההתפטרות נכון לרגע זה, ואין צוות קבוע להחליף אותו, אלא ככל הנראה בשלב זה, צוות מתחלף כפתרון ביניים. מטעם ההורים נמסר: ״החלטת שר הבריאות נובעת מעיוורון וקהות חושים: ילדים חולי סרטן אינם מכונות במפעל שלא חשוב מיהו המהנדס שיטפל בהם. מעבר לקשר האישי שנוצר בין רופא לילד ישנו העניין הרפואי המהותי כל כך. טיפול ברוטציה בילד חולה סרטן מהווה סכנת חיים ממשית לילד החולה, כאשר אין רצף טיפולי על ידי רופא שמכיר את הילד וההיסטוריה הרפואית שלו". 

ההורים המשיך ומסרו: "גם החלטת בית הדין לעבודה שניתנה ביום חמישי לגבי ביטול צווי המניעה מוכיחה כי צדקת הרופאים לצדם. השופט אף הגדיל ואמר שחובת הרופאים הייתה להתפטר. לא מובן לנו מדוע אם כך משרד הבריאות ממשיך בדרכו ההזויה ולא מוצא פתרון מתקבל על הדעת. למה שר הבריאות, ליצמן, מתעקש להילחם בהורים ולסכן את ילדינו למוות? אם משהו חלילה יקרה לילדים שלנו דמם על ראשו של ליצמן. אנו קוראים בקריאה דחופה לראש הממשלה להתערב ולהציל את הילדים שלנו לפני שיהיה מאוחר מדי. לא נפסיק להיאבק עד שיימצא פתרון בו הרופאים שלנו יהיו אלו שימשיכו לטפל בילדים !״

ביום שני בשעה 14:00 צפויה להינתן הצהרה משותפת של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ"ל  בית חולים הדסה בנושא המשך הפעילות של המחלקה ההמטו אונקולוגית.