במערכת אכיפת החוק יוצאים נגד טענותיו של שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, שטען כי נתניהו מעורב בצורה חמורה בפרשת הצוללות ואף האשים אותו ב"בצע כסף". לפי דיווח של גיא פלג בחדשות 2 הערב, בכיר ברשויות החוק אמר היום בשיחה עמו כי "אין בדברים מעבר לרכילות". 

הבכיר אמר: "מה שיעלון עשה בעדותו במשטרה ובטענותיו, זה לא פחות מאוסף של רכילויות ושמועות שאין מה לעשות איתן. עם תחושות והשערות לא הולכים לבית המשפט, ונכון לעכשיו אין בדברים מעבר לכך".
פלג ציין כי הדברים מצטרפים להערה של עו"ד ליאת בן ארי, בכירה בפרקליטות ת"א, שאמרה אתמול: "מי שיש לו מה לומר שייגש למשטרה. לא תמיד יש כיסוי למה שמכסים בטוויטר". 

גיא פלג ציין כי יעלון נתן עדות במשטרה שבמערכת האכיפה מגדירים כחסרת משקל בכל מה שקשור לנתניהו. במשטרה הולכים לזמן את יעלון לשיחה בימים הקרובים כדי לבדוק אם יש לו מידע כלשהו שהוא לא מסר עד כה ויכול לשפוך אור חדש על הדברים. 

מלשכתו של שר הביטחון והרמטכל לשעבר משה יעלון נמסר: ״אם גורמי החקירה והפרקליטות היו משקיעים חלקיק קטן מהזמן שהם משקיעים בתדרוכים תקשורתיים מגמתיים ובניסיונות מביכים להתחמק מחובתם להגיע לחקר האמת, ולסתום פיות היו כבר מוגשים כתבי אישום ובוודאי היו מוצאים זמן וצורך מזמן לחקור גם את נתניהו בפרשת כלי השייט. השחיתות בפרשה זו חמורה בכל קנה מידה והרסנית למדינת ישראל! יעלון מסר למשטרה בעדותו את כל המידע שברשותו ומצפה כמו כל אזרחי ישראל שהאמת תצא לאור, יעלון לא ירפה עד שתיחשף!״ 
 
כזכור, בחודש ינואר העיד יעלון במשטרה וטען כי נראה שמניעיו של רה"מ בפרשה הביטחונית לא היו מקצועיים. יעלון העביר למשטרה פרטים מפורטים על המגעים שניהל נתניהו עם גורמי ממשל בגרמניה בנוגע לרכישת הצוללות ולרכישת ספינות לחימה נגד צוללות. כל המגעים הללו התנהלו כזכור ללא ידיעת מערכת הביטחון הישראלית. לפי הדיווח, גורמים בקיאים אמרו שיעלון ניסה לשכנע את חוקרי המשטרה שבנימין נתניהו פעל בנושאים הללו מתוך מניעים לא ענייניים-מקצועיים. 
 
בחודש נובמבר אשתקד אמר יעלון כי התנגד לעסקה. "אכן, התנגדתי נחרצות להגדלת צי הצוללות של חיל הים בשלוש צוללות נוספות", כתב יעלון ברשתות החברתיות. יעלון הסביר כי "באותה עת, מטעמים מבצעיים, ארגוניים וכלכליים, לא היה לצה"ל צורך בכך, ואף לא בשנים הקרובות. איני יודע מה נעשה ומה נחתם לאחר עזיבתי את משרד הביטחון, אך פרסומיו של רביב דרוקר בנושא מטרידים מאוד, ומחייבים בדיקה מקיפה של הגורמים הרלוונטיים".
 
כזכור, עסקת רכישת שלוש הצוללות מגרמניה, שנחשפה ב"מעריב סופהשבוע", סוכמה בניגוד לדעתו של שר הביטחון הקודם משה בוגי יעלון. על פי הדיווח, יעלון למד על העסקה המתרקמת מהדלפה ולא מראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד מתברר, כי הכוונה הראשונית היתה לרכוש בנוסף לצוללות, גם שתי ספינות נגד צוללות. העלות הכוללת של העסקה עמדה על 1.5 מיליארד דולר.
 
עוד דווח, כי שר הביטחון התנגד להחלטתו של ראש הממשלה, משום שצה"ל אינו תומך בעסקה וזאת מאחר שאין צורך בצי צוללות כה גדול. בנוסף, בשיחה בין נתניהו ליעלון, שלדברי מקורבים, "היתה קשה", אמר ראש הממשלה כי חייבים להשלים את העסקה כל עוד קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נמצאת בתפקיד, משום שמי שיחליף אותה אולי לא ירצה לחתום עליה.