לאחר שנחשף אתמול כי גבר בן 49 מראשון לציון המשמש כמורה מחליף בבית ספר יסודי בצפון תל אביב נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים במספר תלמידות בכיתה ב', ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, התייחסה לכך הבוקר (רביעי) ואמרה כי "עשרות תיקים פליליים נפתחים מידי שנה בגין עבירות מין של בגירים כלפי תלמידים בתוך מוסדות החינוך. לא ייתכן שאדם שהואשם ובוודאי אדם שהורשע בעבירת מין יוכל לשוב ללא מפריע למערכת החינוך".



לפי נתוני המועצה לשלום הילד, מידי שנה נפתחים בין 47 ל-77 תיקים בגין עבירות מין של בגירים בתלמידים בתוך מערכת החינוך ולכן עם פרסום מעצר המורה, הארגון פנה לגורמים המקצועיים במשרד המשפטים כדי לבחון איך ניתן להבטיח את הגנת התלמידים במוסדות החינוך. מנכ"לית המועצה התייחסה לכך שקיימת פרצה המאפשרת לאדם להיות מועסק במשרד החינוך טרם הגשת כתב אישום או הרשעה והוסיפה כי לא ברור כיצד קורה שעצם הגשת כתב אישום ובהמשך הרשעה בעבירת מין לא ידועה למערכת החינוך.



במועצה לשלום הילד טוענים כי קבלת עובד הוראה למסגרות חינוכיות מחייבת קבלת אישור העסקה לפי החוק למניעת העסקה של עברייני מין. בארגון מדגישים כי למשרד החינוך גם קיימת נגישות לבדיקת עברו הפלילי של עובד הוראה בטרם הרשעתו כך שחייב להיות מנגנון המאפשר עדכון מיידי על אירוע בסדר גודל כמו הגשת כתב אישום בגין עבירת מין של עובד חינוך.