מפחד מההפגנות? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (ראשון) לראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, כי לא יבקר בארצה עד שהציבור הבריטי יתמוך בבואו. הנשיא האמריקאי אמר למיי כי הוא אינו מעוניין לבוא אם יהיו הפגנות גדולות. דבריו של טראמפ למיי דוחים את הביקור לזמן בלתי ידוע. יועץ לרה"מ מיי אמר כי השיחה בין שני האישים נעשה בשבועות האחרונים ולדבריו, ההצהרה הפתיעה את מיי.



מיי הזמינה את טראמפ לבקר בלונדון כשביקרה בוושינגטון, שבוע לאחר השבעתו לנשיא. במסיבת עיתונאים משותפת אמרה אז מיי כי היא "העבירה את הזמנתה של המלכה לטראמפ ולרעייתו ושמחה מאוד כשקיבל אותה".



ממשרדה של מיי נמסר כי אין שינוי בתוכניות לביקור של הנשיא טראמפ בבריטניה. 



בשבוע שעבר קרא ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, לבטל את ביקורו של טראמפ בממלכה. "אני לא חושב שצריך לגלגל עבורו שטיח אדום, כאשר מדיניותו נוגדת את כל מה שאנחנו מאמינים בו", אמר חאן לתקשורת בבריטניה.



כזכור, טראמפ מתח ביקורת על חאן על כך שאמר לאחר הפיגוע בלונדון בשבת בלילה כי אין לציבור צורך לחשוש מהנוכחות המשטרתית המוגברת בלונדון. "תירוץ פתטי של ראש עיריית לונדון סאדיק חאן, שצריך לחשוב מהר על הצהרת ה'אין סיבה לחשוש' שלו", צייץ טראמפ ועקץ את חאן על מסריו המרגיעים לאחר פיגוע הטרור בו נהרגו כשבעה אנשים ועוד כעשרות נפצעו. טראמפ הוסיף בציוצו כי "תקשורת המיינסטרים עובדת קשה כדי לשווק את דבריו של חאן".



בעבר קרא חאן, ראש העיר המוסלמי הראשון של הבירה הבריטית, לנשיא טראמפ להימנע מלבקר בבריטניה בעקבות "מדיניות ההגירה האכזרית" בה הוא נוקט מאז הכניסה לתפקידו.