לאחר שנציג ההורים, עו"ד אליעד שרגא, הודיע כי בכוונתם לנטוש את הליך הגישור בפרשת משבר הדסה, לאור העובדה שהשר ליצמן לא מוצא לנכון לטרוח ולהגיע לדיונים ושולח פקידים במקומו שדוחים כל הצעה שעולה על הפרק, הגיע הבוקר (שישי) שר הבריאות ללשכתו של השופט היוצא אליקים רובינשטיין, המשמש כמגשר מטעם בית המשפט העליון במשבר במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה. מוקדם יותר היום הוא פגש גם את ההורים, ובהמשך עם עם הרופאים המתפטרים ומנהל בית חולים שערי צדק יונתן הלוי. בכיר במשרד הבריאות, המקורב לפרשה, מסר ל"מעריב" כי "שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע למפגשי הגישור, לאחר שקיבל פניה מכבוד השופט בדימוס אלייקים רובינשטיין להגיע, ולא בגלל האיומים שהשמיע לפני כיממה עורך הדין אליעד שרגא". 


הבכיר הקשור לפרשה הוסיף כי "ההורים גילו איפוק והתייחסו בכבוד לשר ליצמן". לדבריו, עמדת השר לא לפתוח מחלקה בשערי צדק, נובעת אך ורק משיקולים מקצועיים וענייניים, והיא חד משמעית ונחרצת.

כזכור, בחמישי האחרון עו"ד שרגא איים כי ההורים יפרשו מהליך הגישור בעקבות, כאמור, אי הגעתו של השר לפגישות בנושא, ובשל העובדה שהפקידים שמינה אינם מסוגלים לקבל החלטות. ״לא ייתכן שילדינו נמצאים בסכנת חיים והשר לא טורח להשתתף בגישור כל כך חשוב״, אמרו ההורים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנו מצרים על כך שמי שאמור לייצג את טובת הילדים וההורים מחפש דרכים למצוא אזכורים לשמו בתקשורת, תוך שימוש בטענות סרק שאין להן בסיס, במטרה לדחות כל הצעה לפתרון. יש להצטער על שאינטרסנטים וטרמפיסטים שאינם רואים את טובת הילדים מכשילים את תהליך הגישור ומונעים פעם אחר פעם כל סיכוי להגיע לפתרון המשבר. בעקבות התנהלות עו"ד שרגא, שמחבלת בהליכי הגישור ופוגעת בכבוד השופט רובינשטיין ומאמציו הכנים, כנראה שלא נותרה ברירה אלא להביא את ההכרעה לידי בג"ץ".       

כזכור, בשלישי האחרון דן בג"ץ בעתירת הורי הילדים מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית בהדסה נגד בית החולים משרד הבריאות, ולאפשר לרופאים אלה לפתוח מחלקה דומה בבית החולים שערי צדק, הפועל אף הוא בירושלים. עם היציאה מאולם הדיונים, ההורים החלו לצעוק ולקלל את מנהל בית החולים הדסה פרופסור זאב רוטשטיין ומהומה גדולה החלה מחוץ לבית המשפט.

כרזה נגד ליצמן בגן סאקר שבו הקימו ההורים אוהל מחאה. צילום: אורית א. בראון
כרזה נגד ליצמן בגן סאקר שבו הקימו ההורים אוהל מחאה. צילום: אורית א. בראון


בעקבות ההחלטה יצאה הפגנה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים, זאת לאחר ששופטי העליון חייבו את הצדדים בגישור, למרות התנגדות ההורים. השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, שאיבד את בתו למחלת הסרטן, מונה להיות אחראי על ההליך.

במשרד הבריאות בירכו על ההחלטה ללכת לגישור, שככל הנראה הגיע לסיומו: "מברכים על החלטת בגץ לפיה הצדדים יפנו לגישור בחסות בג"ץ באמצעות כבוד השופט רובינשטיין ומייחל לכך כי במסגרת זו ימצא פתרון למשבר".