מסתמן סוף לסכסוך בהדסה: משרד הבריאות הודיע לבג"ץ כי הוא מקבל את הצעתו להעביר שניים או שלושה רופאים לבית החולים "שערי צדק" בירושלים, שם הם ייתנו שירותים בסיסיים רק לילדים שטופלו בעבר בהדסה. עם קבלת האישור ממשרד הבריאות, יוכל בג"ץ לפסוק ביום ראשון על מודל זה, לו הוא נטה, ולקבל החלטה סופית בפרשה. 

מהודעה של משרד הבריאות נמסר כי "החלטה זו של משרד הבריאות ניתנה במטרה להגיע לסיום המשבר הקשה לטובת הילדים, על אף כי העמדה הראשונית הייתה שעל הרופאים לחזור להדסה".    
לאחר החלטת בג"ץ שניתנה השבוע נמסר מההורים לילדים שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים: "שמחים ומברכים על החלטת בית המשפט העליון שמורידה מהשולחן את אופציית הדסה, ולא רואה את רוטשטיין כפרטנר לשום הסדר. ההורים מברכים על כך שנפרץ הסכר ואופציית שערי צדק היא היחידה שמונחת על השולחן. טוב שגם בג"ץ שואל את המדינה את השאלה הפשוטה: למה לא תוקם יחידה המטו-אונקולוגית בשערי צדק? אנחנו קוראים לשר הבריאות ליצמן לוותר על האגו ולהודיע לבג"ץ שהוא כן מוכן לעשות את הצעד ההגיוני ולאפשר לבית חולים שאוהב את הרופאים ומכבד אותם לפתוח מחלקה חדשה שם, ולא לנסות ולכפות על הרופאים לעבוד בבית חולים שמנכ"לו שונא אותם". 

מנכ"ל הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין התייחס להחלטה ואמר כי "החלטת בית המשפט שלא לפתוח מחלקה בשערי צדק חותמת את הגולל על הפרק הקשה הזה בתולדות הדסה. כעת, כמו כל מערכה קשה המסתיימת, מעבר לחשבון הנפש המתבקש, הגיעה העת לשקם את הנזקים הרבים שיצר המשבר, זה הזמן לבנות, לשקם ולצמוח. המשימות המידיות העומדת לנגד עיננו הן חזרה לשגרת עבודה איכותית במחלקה, המשך בנייתה  וגיוס רופאים איכותיים והמשך הצמיחה, הפיתוח והבראת בית החולים". 
כזכור, השבוע נחתם בכישלון הליך הגישור בין ההורים והרופאים, לבית החולים הדסה ומשרד הבריאות. השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, הודיע על כישלון מאמצי הגישור והמליץ לבג"ץ להכריע על מתווה במסגרתו יועברו שלושה רופאים לבית החולים השני בעיר, שערי צדק. לפי ההמלצה, הילדים המטופלים על ידי רופאים אלו יעברו בית חולים להעניק טיפולים השוטפים, אך לא יוכלו לקבל בו הליכים של השתלות ואשפוזים. נראה כעת כי אכן זה יהיה המודל שיאומץ. 
לפי מידע שהגיע למעריב, רובינשטיין הודיע על קריסת הגישור בגלל סירוב משרד הבריאות להעביר רופאים לבית החולים שערי צדק. הליך הגישור נחתם בכישלון מהדהד בניסיון לפתור את המשבר חסר תקדים במערכת הבריאות בישראל, בו צוות כמעט מלא של רופאים ומתמחים התפטר כאיש אחד מבית חולים. 
הדרישה העיקרית של ההורים הייתה לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית בבית חולים שערי צדק בו יעבדו מנהל המחלקה המתפטר בהדסה פרופסור מיקי ויינטראוב, חמישה רופאים שעבדו תחתיו בהדסה ושלושה מתמחים. לכל אורך המשא ומתן התעקשו ההורים שאין פתרון אחר, וכל חלופה אחרת שהוצעה, נדחתה על הסף.