שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס היום (שני) בראיון לתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM לדחיית בג"ץ את עתירת המשפחות של הילדים המטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה. "לא כולם יוצאים מוכים מהחלטת בג"ץ", טען, "אני לא יצאתי מוכה, בג"ץ קיבל את עמדתי והקל עליי אך, גם זה לא פתר את הבעיה. אני ניצחתי, הם רצו להכריח את מערכת הבריאות לקבל את הבקשות שלהם". לדבריו, לא יכול להיות שמנהל מחלקה ידרוש תנאים ויאיים להתפטר יחד עם כל המחלקה, זה נקרא פוטש. משרד הבריאות לא יכול לאפשר זאת.



ליצמן הוסיף: "הילדים לא משלמים מחיר - אני הצעתי להורים מקומות נוספים מלבד הדסה, אך הם בחרו מה שהם העדיפו". הוא אמר כי "משרד הבריאות בדק את המחלקה וביקר בה כל יום-יומיים. הוגש מתווה לבג"ץ והרופאים דחו אותו, אני מוכן לכבד אותו". לדבריו, תמה תקופת ההידברות - לא תפתח מחלקה בשערי צדק. "אני צריך לדאוג למערכת הבריאות בארץ. אני לא אתן שיהרסו לי את מערכת הבריאות. מחלקה בשערי צדק לא נפתחת בין לילה וזה לא הפתרון", הסביר.





שר הבריאות התייחס לתפקודו של מנהל בית החולים הדסה, פרופסור זאב רוטשטיין וסיפר כי "תוכנית ההבראה לבית החולים החלה עוד לפני שהגעתי למשרד הבריאות, הוא הגיע לשקם את בית החולים ואי אפשר לשקם את בית החולים ולהיות נחמד לכולם במהלך השיקום". הוא הסביר: "לא הסכמתי איתו על כל דבר אך הוא הצליח בניהול שלו - הוא הצליח לשקם את הדסה ואפשר לראות גם את ההצלחה שלו בתל השומר".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן