הסתעפות בפרשה: בכיר מאוד לשעבר בצה"ל עוכב הבוקר (שלישי) לחקירה באזהרה במסגרת בדיקת מעורבותו הפלילית בפרשת הצוללות (תיק 3000), שמו אסור לפרסום בשעה זו. החקירה מתבצעת לאחר שאתמול בבוקר עוכבו שישה בני אדם, ביניהם מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - עורך דינו האישי דוד שמרון ונציג המספנה הגרמנית בישראל מיקי גנור. בתום חקירתו, שוחרר שמרון למעצר בית בן שלושה ימים. מעצרם של גנור ושל תא"ל אבריאל בר יוסף, המשנה לראש המל"ל לשעבר, הוארך עד ליום חמישי. במהלך הבוקר שמרון הובא לחקירה נוספת במשטרה.



החשודים נחקרו בחשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במרמה, עבירות מס על פי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ וכן הלבנת הון, בכל הקשור לביצוע רכש צוללות וספינות במסגרת הפרשה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433 בשיתוף עם רשות המסים ובליווי פרקליטות. החשד הוא שחלקם ביצעו את הרכישה, העומדת על סך של 1.5 מיליארד דולר, תוך שהם מצויים בניגוד עניינים חמור. במשטרה מציינים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בעצמו לפי שעה בפרשה.




איש העסקים מיקי גנור בעת הארכת מעצרו, אמש. צילום: אבשלום ששוני
איש העסקים מיקי גנור בעת הארכת מעצרו, אמש. צילום: אבשלום ששוני



בהחלטתה להאריך את מעצרו של גנור לאחר שאימצה את בקשת המשטרה, כתבה שופטת בית משפט השלום בראשל"צ, עינת רון, כי "נאסף על ידי גורמי החקירה חומר חקירה רב מאד ורב היקף אך דרכה של המשטרה עוד ארוכה. מדובר במספר פרשות סבוכות ונותרו למשטרה פעולות רבות לבצע בעניינם של מעורבים לא מועטים. חומר הראיות שנאסף עד כה מצביע על החשד הסביר כנגד החשוד".




"כל הפעולות בוצעו בהנחיית הבוס גנור"




לגבי בר יוסף, החליטה השופטת רון לדחות את טענות בא כוחו לגבי האפליה שבהתנהלות המשטרה לפיה הסכימה לשחרר את עו"ד שמרון למעצר בית בעוד למרשו היא מתעקשת על מעצר בשל חשד לשיבוש וקבעה כי במקרה של שמרון עלה החשד רק לגבי חלק מהפרשיות וכי לגבי האחרים נאסף חומר רב וכן יש מקום לבצע עיכוב של נוספים וקיים החשש לשיבוש חקירה.

מקורבו של רה"מ, עו"ד דוד שמרון, נשלח למעצר בית. צילום: קובי גדעון, לע"מ
מקורבו של רה"מ, עו"ד דוד שמרון, נשלח למעצר בית. צילום: קובי גדעון, לע"מ

בתוך כך, המשטרה הקפיאה את חשבונות הבנק של ששת החשודים וכן את חשבונו של האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד חיל הים לשעבר, ששמו
הוזכר בפרשה. עורך הדין ציון אמיר, המייצג את מרום, אמר אתמול כי מרשו לא זומן לחקירה ולכן אינו חשוד.

אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, אמר בראיון למעריב בסוף השבוע האחרון כי הוא מודאג מההתנהלות בחקירה. "אני חושב שנתניהו היה צריך להיקרא למסור עדות, אם לא להיחקר", הסביר, "עוד לא שמעתי שעו"ד דוד שמרון נקרא לחקירה. לא שמעתי שהיה חיפוש במשרדו". הוא הוסיף: "אני מאמין שיהיו כתבי אישום בפרשה, ובמידה והדבר לא יקרה - אצא למערכה ציבורית בנושא".