דחיית ערעורו של אלאור אזריה: עורך דינו של אזריה, יורם שפטל, אמר הבוקר (שני) בראיון לכאן ב' כי "גם אם היו 800 שופטים פסק הדין לא היה נראה יותר טוב". הוא הוסיף כי ההחלטה ללכת לערעור היתה מוצדקת. "נבואות הזעם של העיתונאים התנפצו לרסיסים. אני זוכר שהזהירו אותי תחת כל עץ רענן ואצל כל מיקרופון שאם אגיש ערעור, העניין ייגמר בכך שיקבל עונש יותר חמור, הוא לא הפסיד שום דבר מהגשת הערעור".
על התבטאויותיו החריפות על הרמטכ"ל גדי אייזנקוט אמר שפטל: "אני אמרתי מהיום הראשון שהוא לא משדר חיילות בשל משמניו. הוא נראה כמו שמצפים מפקיד עירייה נראה ומכך אני לא חוזר".
איש התקשורת וחבר הכנסת לשעבר, שרון גל, המקורב למשפחתו של אלאור אזריה ושימש כדוברה אמר מוקדם יותר בראיון לגל"צ כי "נטיית לבי בסופו של יום שאם אלאור יהיה משוכנע שתהיה הקלה בעונש יכול להיות שהוא צריך ללכת למסלול של חנינה, אבל הדבר לשיקולו בלבד".

משפחת אזריה בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


גל אמר כי על אף שההחלטה לא השתנתה בערעור היא נשארה בעייתית. "מותר לבקר הכרעה שיפוטית ולהגיד שבית הדין טעה בגלל הסיבה המשפטית", והוסיף כי "הערעור היה חשוב מאחר שאתמול קרסה עדות המפתח של הצבא נגד אלאור".
המקורב למשפחת אזריה האשים את הפוליטיקאים שיצאו נגד החייל והשפיעו על המשפט. "נעשה לאלאור עוול בכך שהוא לא קיבל משפט צודק ללא רעשי רקע. להקה קולנית יצאה נגדו החל מהימים הראשונים של האירוע. צריך לזכור שמדובר בבחור שפעל מול מחבל שבא לרצוח", אמר. גל תקף את השופטים וטען כי "השופטים שהיו בדעת המיעוט אמרו דברים איומים ונוראים, חשבתי לרגע שאני יושב במשפט של מחבל".