החקירה כבר החלה. קריסת גשר הולכי הרגל מעל כביש 4 אירעה ככל הנראה מטעות אנוש, כך עולה מבדיקה ראשונית של חברת נתיבי ישראל, האחראית על הדרך. לדברי החברה, הגשר קרס כתוצאה מפגיעה עוצמתית של מנוף משאית אשר היה מונף לגובה בניגוד לחוק.



יהודה נתנאל, סמנכ"ל חטיבת האחזקה בחברת נתיבי ישראל, אמר כי "בשעות אלה צוותים הנדסיים מיוחדים מבצעים את כלל הפעולות הנדרשות לפינוי מהיר ומקצועי של הכביש אשר ייפתח לתנועה עד שעות הבוקר, לאחר אישור גורמי המקצוע המוסמכים לכך".



בחברת נתיבי ישראל ציינו, שבניסיון להקל על עומסי התנועה הכבדים, הוסרו מעקות הבטון המפרידות בין הנתיבים, על מנת לאפשר לנהגים שנסעו בקטע החסום ונלכדו בתוכו לצאת מהמקום באמצעות נסיעה לכיוונו ההפוך של הכביש המוביל צפונה.
 
רונן גיא, עד ראייה לקריסה, סיפר לחדשות 10 על שהתרחש: "נסעתי אחרי המשאית בכביש 4 בנתיב הימני, ראיתי הרבה רכבים שעקפו את הרכב וחשבתי גם לעקוף. כשהתקרבנו לגשר הבחנתי במנוף שעל המשאית שנמצא בגובה שמעל הגשר. לא האמנתי שהוא יעבור, חשבתי שהוא יעצור לפני", משחזר גיא. "פתאום שמעתי פיצוץ וראיתי אנשים שקופצים מעל הגשר".

שני בני אדם נלכדו בתוך תא הנוסעים של המשאית לאחר שהגשר קרס בדיוק עליו. מנוף גדול הגיע למקום על מנת להרים את הגשר ולאפשר את חילוצם.