השייח ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית נעצר הלילה (שלישי) באום אל פחם. מהמשטרה נמסר כי הפעיל המרכזי בתנועה האסלאמית נעצר במהלך הלילה תוך כדי פשיטה שנערכה על ביתו והוא נחקר בגין חשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת.



כמו כן, נמסר מהמשטרה כי החקירה מנוהלת בשיתוף שירות ביטחון כללי ונפתחה באישור פרקליטות המדינה כנדרש בעבירות הסתה, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה. החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז חיפה. במשטרה הסבירו את מעצר החשוד בכך שבמספר הזדמנויות שונות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, התבטא המסית בפני קהל וכן פורסמו שורה מהתבטאויותיו בכלי התקשורת. התבטאויות הנוגעות לתפיסת עולמה של התנועה. בחינת מכלול החומרים מעלה כי חלק מן האמירות מקימות חשד לביצוע העבירות האמורות ובעניינן ניתן אישור החקירה, וכי בהמשך להתפתחויות בחקירה יוחלט האם להביא את החשוד לבית המשפט לדיון בעניינו.



כזכור, רק בחודש ינואר שוחרר סלאח לאחר תשעה חודשי מאסר בגין עבירות הסתה, לאחר שבחודש מאי 2016 החל שייח' סלאח לרצות עונש מאסר בן תשעה חודשים לאחר שהורשע בעבירות של הסתה בדרשה שנשא בשנת 2007. בין היתר אמר כי "הרגעים הכי יפים שלנו הם כשנפגוש את אלוהים כשהידים באל-אקצא". עוד אמר בזמנו השייח' כי הוא מייחל שכל רחובות ירושלים "יטוהרו מדמם של החפים משפע אשר התירו את דמם והוציאו את נשמת חיילי הכיבוש הישראלי, שכובשים את מסגד אל-אקצא". בתום אותה דרשה התפרע המון פלסטיני ויידה אבנים לעבר כוחות הביטחון. שלושה שוטרי מג"ב נפצעו.