יו״ר ארגון המורים, רן ארז, הצליח לעורר סערה היום (רביעי), לאחר שבשיחה עם הפרשן הכלכלי עודד שחר, בפורום מפעל הפיס לחינוך שנערך בחולון, הוא התייחס לכך שבעבר היו מורים שהשיגו שליטה ומשמעת בכיתה בעזרת אלימות, כך נחשף בערוץ 10. ארז נשאל מה הטיפ שהיה נותן למורה מתחיל והוא אמר כי "השיטות הולכות ומשתנות. אני זוכר שכשהייתי מורה, בשנה ראשונה לימדתי בבית ספר יסודי והיה לי נורא קשה כי לא הייתי רגיל. את ההתנסות עשיתי בנוף ים והגעתי לקריית מלאכי. זה היה בתקופת 66', המיתון, אל תשאל מה היה שם, נורא קשה". 

לדבריו, "ראיתי איך לקולגה שלי יש משמעת בכיתה ואין לו בעיה. שאלתי אותו איך אתה מצליח שיש לך משמעת כזו? הוא היה מחנך כיתה ד'. הוא אמר שהוא שאל את המורה בכיתה ג' מי הילד הכי בעייתי בכיתה, אמר לו 'הרצל'. ביום הראשון ללימודים כשהוא נכנס לכיתה הוא אמר: 'הרצל בוא הנה מיד', הילד בא ונתן לו שתי סטירות וכולם ישבו בשקט". 

צילום אילוסטרציה: אינג אימג'
צילום אילוסטרציה: אינג אימג'
במהלך הכנס ארז התייחס לבעיית האלימות של תלמידים והורים נגד מורים ואמר: "כשראינו שאנחנו מתמודדים עם אלימות קשה נגד מורים יזמנו חקיקה, עבדנו עליה כבר מאוגוסט שנה שעברה. אני יכול לבשר שלצורך ההגנה על המורים, החקיקה שיזמנו התקבלה ומעכשיו והלאה ענישה של מי שמרים יד על מורה זה כמו מי שפוגע בעובד ציבור". 

"יש הרבה מקרים של הרמת יד והרבה מקרים של פגיעה ברכוש ואלימות מילולית, קללות. המורה לא יכול להתלונן כי אז המנהל יגיד לו שהוא נכשל. ההתייחסות מתחילה מהבית, אם ההורים יכבדו את המורים, אם ההורים ידברו יפה על המורה", הסביר ארז. 
מיציגים, עמותה לארגון עובדים, נמסר כי "עובדי ההוראה בישראל מגנים בחריפות את התבטאויותיו של מי שאמור היה להיות המורה מספר 1. טוב יעשה ארז אם יבחר לפרוש מתפקידו כבר הערב לאחר 20 שנים, ויאפשר לעובדי ההוראה להתאגד לבית אחד מגני הילדים ועד האוניברסיטאות".

בתוך כך, ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר: ״מועצת התלמידים והנוער הארצית מתנגדת לאלימות בכל תוקף. לא ייתכן שהאדם העומד בראש ארגון המורים ומייצג את מורינו יעודד אלימות, בין אם מכוונת לתלמידים ובכלל. אנו קוראים לרן ארז לחזור בו מאמירותיו".