מחאת הנכים: בשיא עומס התנועה, הנכים המשיכו היום (חמישי) לקראת הערב בהפגנות ובחסימות כבישים, במחאה ובדרישה להעלאת קצבת הנכים. כביש 2 (החוף) נחסם לתנועה במחלף יקום, מחלף שמריהו ומחלף שפיים נחסמו לצפון. כביש 531 נחסם לתנועה ממחלף שד' ירושלים למערב ונתיבי איילון נחסמו לתנועה בחיבור עם כביש 531.  משטרת ישראל הייתה במקום והכווינה את התנועה לדרכים חלופיות. בנוסף לכך, בתל אביב הפגינו הנכים בכיכר רבין וחסמו את רחוב אבן גבירול. כביש 5 נחסם גם במחלף הכפר הירוק לכיוון מזרח. בשעות הערב ההפגנות הסתיימו וכל הכבישים נפתחו.



מחאת הנכים במרכז תל אביב

החרפת המאבק מתקיימת כנגד מסקנות ועדת פרופ' שמחון אשר ממליצה על תוספת נמוכה ודיפרנציאלית לקצבת הנכות, בניגוד לדרישה לקצבת נכות בגובה שכר מינימום. זאת בנוסף ל'התעלמות מוחלטת' מצד ראש הממשלה להידבר, לטענת הנכים. 




חסימת כביש החוף. צילום: הפנתרים של מאבק הנכים
חסימת כביש החוף. צילום: הפנתרים של מאבק הנכים



לדברי אלכס פרידמן, יו''ר ''נכה לא חצי בן אדם'': "המדינה חסומה כי ראש הממשלה חוסם כל הצעה שעולה לתיקון העוול. לא אכפת לו מהנכים, לא אכפת לו מהאזרחים בפקקים, לא אכפת לו מציבור בוחריו. אני קורא לראש הממשלה להתעשת, עוד לא מאוחר".



אחד המפגינים קרא: "לחם, תרופות, זה לא מותרות", "הממשלה מושחתת, את הנכים רומסת", "דורשים צדק, לא רוצים צדקה". "אנחנו דורשים שקצבת הנכות הכללית (המקסימלית) תהיה בגובה שכר מינימום באותם קריטריונים. לכל הנכים. בפעם אחת וצמודה אליו. כל דבר אחר הוא בושה למדינה", אמרו.



המפגינים קראו עוד: "אין לנו מה להפסיד יותר. המדינה קבעה סף לקיום בכבוד בדמות שכר המינימום ושכחה אותנו שני עשורים הרחק מאחור". מוקדם יותר היום חסמו פעילי "הפנתרים" של מאבק הנכים את הכניסה הראשית לנתב"ג, מכביש 1. זאת הם עשו באמצעות כלי רכב וכיסאות גלגלים.