ניצב בדימוס אבי דוידוביץ' שוחח הבוקר (רביעי) עם נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה בתכניתם ב-103FM, בעקבות חקירתו באזהרה של אישה עסקים ארנון מילצ'ן, שעל פי הדיווחים האחרונים עשוי להפוך לחשוד במתן שוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו. הבכיר לשעבר במשטרה טען כי "מילצ'ן כנראה סיפק את התשובות שנדרשו". 



"אני לא יודע אם התחילו את החקירה נגדו כעדות פתוחה או שישר החלו בעדות תחת אזהרה", אמר דוידוביץ', שהסביר כי "ראש האגף החקירות הוא זה שמקבל את ההחלטה ולפיכך מתנהלים. אם החלו בעדות פתוחה ועברו לעדות באזהרה זה לא משנה את העובדה שמילצ'ן חשוד בנתינת שוחד".



 


הוא הוסיף כי "אם הוא חשוד במתן שוחד כנראה שבצד השני היה מי שלקח את השוחד. בדרך כלל הנחקר לא יודע אם הולכים לחקור אותו כחשוד או כעד, אלא אם אומרים לו זאת מראש. אלו דברים שקשה לצפות אותם. זו לא הפעם הראשונה שהוא נחקר וייתכן שהוא חשב שהוא נדרש לעדות נוספת. אחד הדברים הראשונים שמבצעים בחקירה באזהרה היא אישור הדברים שנאמרו בעדות הקודמת. ברגע שמאשרים את הדברים מכילים את ההודעות שנמסרו קודם לכן והן מקבלות תוקף".

בהתייחס להודעת המשטרה לפיה 'התשאול השיג את מטרתו' אמר: "לכל תשאול ספציפי יש מטרות מוגדרות, מציגים לנחקר שאלות ורוצים לקבל תשובות שתואמות לממצאים המקדמים את החקירה".

מלבד זאת, כשנשאל האם הראיונות של נתניהו, שבהם הוא מספר את גרסתו בנושא בתקשורת, אינם משבשים תהליכי חקירה, השיב: "אכן כך. אנחנו מכירים אנשים שיש להם נגישות לתקשורת, בעיקר אנשי צווארון לבן, שלעתים קרובות מתראיינים ומוסרים מידע לתקשורת, אך בסאב-טקסט מבצעים תיאום גרסאות וניסיון לשבש חקירה ולהשפיע על עדים. המשטרה לא אוספת רק את הראיות של הנחקרים, אלא גם את הדברים שנאמרים בתקשורת. תהיו בטוחים בכך".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן