בתחילת השבוע התפרסם סרטון בו נראה רנו, אזרח צרפתי שמשפחתו נפגעה בפיגוע הדריסה בברצלונה וניצלה בזכות תושייתו של אדם שרנו זיהה כישראלי. היום (רביעי) נתגלתה זהותו של אותו אדם בתכניתו של רפי רשף בערוץ 10. הרי אנדרסון, אזרח ישראלי, שסיפר כיצד הגיב ברגעים הראשונים לאחר הדריסה ונחלץ לסייע לבנותיו ואשתו של רנו ששכבו על הקרקע.



"האדם הזה זחל למשפחתו בזמן שהמחבל נמצא שם. לא היה בו כל פחד", סיפר הרי על שהתרחש, "בצד אחד היה תינוק שבכה ומולי היו אם ותינוק ואיכשהו הם כנראה התגלגלו מתחת לרכב המסחרי כי חלק מהפלסטיק של הרכב המסחרי נכרך סביבם ולחץ על התינוק, כך שהוא לא היה מסוגל לנשום. אז שלפתי את התינוק מהפלסטיק אבל לא הצלחתי להוציא את האם שהייתה מחוסרת הכרה".



רנו, אזרח צרפת שנפצע בפיגוע בברצלונה. צילום: מתוך שידורי רשת TF1



אשתו של הרי, טלי כהן אנדרסון, סיפרה על השיחה המרגשת עם רנו בה הודה להם על מעשיהם, "מאוד מאוד מרגש. החזיר אותנו לרגעי האימה שהיו שם. מעשה קטן טוב שהרי עשה להציל את הילדים. הוא לא הפסיק להודות על הנס הקטן שאירע לו, הוא בכה כל השיחה אנחנו בכינו איתו, היו עשרים דקות מאוד טעונות".



על מה שקרה באותו יום בברצלונה סיפרה טלי כי "הייתי עם הבנות בחנות שאמרו לנו להישאר בה. יצאתי החוצה וראיתי את הרי יושב על הרצפה עם שתי התינוקות. היה המון דם על הפנים של התינוקות. הוא עשה לי סימן ללכת לבנות שלנו,  זה היה מראה מזעזע כי הוא ישב באמצע מעגל שהמכונית של הדורס מולו ומסביבו הרבה פצועים והרוגים ודם".



"חזרתי לבנות אמרתי שאבא בסדר", המשיכה טלי, "שהוא עוזר להציל ילדות אחרות. הבת שלי אמרה תראי עם איזה בן אדם טוב אנחנו חיים. כנראה אלוהים שלח אותנו לשדרה הזאת כדי להציל חיים".