"סגירת המדרשה תהיה פרק עגום ועצוב בתולדות הציונות, והיא תירשם על שמם של קברניטי משרד החינוך". כך אומרים גורמים במדרשת שדה בוקר, העומדת בימים אלה בפני סכנת סגירה. לטענת המדרשה, משרד החינוך העביר למקום במהלך השנים תקציב שנתי בסך 12 מיליון שקל על פי הסכם יסוד שנחתם עם המדינה - אך לאחרונה הפסיק את העברת הכספים. 



המדרשה מפעילה אשכול של מוסדות חינוך, תיירות ומחקר, העוסקים כולם בחינוך למנהיגות, הכרת הארץ ושמירת הסביבה. אנשיה הודיעו השבוע כי לא יוכלו להמשיך להתקיים ללא התמיכה התקציבית שהם מקבלים ממשרד החינוך. 
 
לכן, בימים אלה מתארגנים במקום לקראת הפסקת פעילות מוחלטת של כלל היחידות, ובהן התיכון הסביבתי, המכינה הקדם־צבאית ומרכז גל למנהיגות.

מנכ"ל המדרשה אורי דיסטניק הגיב על כך ואמר: "מדרשת שדה בוקר היא איקון לאומי, בעל חשיבות ציונית וערכית עצומה למדינת ישראל. המדרשה מקבלת במשך עשרות שנים השתתפות בתקצוב ממשרד החינוך, ועתה הוחלט, בצורה פתאומית, לא אחראית חד־צדדית, להפסיק את התקצוב – דבר שיגרום לקריסתה של המדרשה, שכן היא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לעובדים ולספקים". 
 
ממשרד החינוך נמסר: "מדרשת שדה בוקר היא מוסד חינוכי מוביל ומרכזי, ולחלוטין לא מרחפת מעל המדרשה סכנת סגירה. לראיה: המשרד בונה בימים אלה במקום מרכז מורים חדיש לפיתוח מנהיגות המורים בנגב. "עם זאת, נדרשת תוכנית הבראה עבור המוסד, ובימים אלה פועלים המשרד והנהלת המדרשה על גיבוש תוכנית הבראה מקיפה".