דובר הרשות הפלסטינית, אמר היום (חמישי) כי היו"ר אבו מאזן מגנה כל מעשה של אלימות, כולל פיגוע הירי שהתרחש מחוץ להתנחלות הר אדר לפני יומיים. "עמדתו הקבועה של הנשיא היא לגנות את כל מעשי האלימות, כולל האירוע הזה", אמר נביל אבו רדינה לרדיו הרשמי של הרשות הפלסטינית בתשובה לשאלה מה עמדתו של אבו מאזן על הפיגוע בהר אדר. לאחר הפיגוע דרש נתניהו מאבו מאזן לגנות את הפיגוע.



שלושה ישראלים נרצחו בפיגוע טרור קשה בבוקר יום שלישי סמוך להתנחלות הר אדר שבהרי ירושלים. המאבטחים אור אריש ויוסף עותמאן, ולוחם מג"ב סמ"ר סולומון גברייה ז"ל. בפיגוע נפצע גם רבש"צ היישוב הר אדר, עמית שטיינהרט. לוחם ולוחמת מג"ב שהיו במקום הגיבו בירי והצליחו לנטרל את המחבל.



מתחקיר ראשוני של הפיגוע עלה כי המאבטחים פעלו ללא דופי. עוד עולה מממצאי התחקיר, כי המחבל, נימר ג'מאל מכפק סוריק הסמוך, הציג למאבטחים את אישור העבודה שלו, שהיה בתוקף, ולאחר שהסתובבו, הוא ירה בהם בגב. המחבל ירה עשרה כדורים בירי סלקטיבי ומדוייק באקדח שנגנב בשנת 2003, עד שהלוחמים והרבש"צ הגיבו. למרות זאת, כאמור, לא נמצא דופי בפעולתם, מה שמעלה את האפשרות כי הבעיה הייתה במעבר עצמו.