גם הבוקר (שלישי) המשיכו הנכים המשתתפים במחאה בחסימות הכבישים, כאשר הפעם הם הגיעו לכניסה לנמל אשדוד ועצרו את התנועה מאז השעה 6:00 בבוקר בכניסות הראשיות לנמל, שערים 1 ו-5. אתמול הבטיחו הנכים כי יחסמו יעד אסטרטגי למדינה. לאחר כ-5 שעות נפתחה הכניסה לנמל והמשטרה הודיעה כי הגיעה להידברות עם המפגינים.



כתוצאה מהחסימה, הצטברו עומסי תנועה גדולים באזור ולא התאפשרה כניסה סדירה של משאיות ושל עובדי הנמל והלקוחות. מהנהלת הנמל נמסר כי "כבר עתה, בשל החסימות, קיימת פגיעה קשה בעבודת הנמל נוכח העומסים הנובעים מהיותנו בערב החג, כאשר מירב הבעיות נגרמות מאי כניסתן של משאיות לפריקה וטעינה של מכולות ומטען בתחומי הנמל". 

למרות ההסכם שהושג בין חלק מארגוני הנכים לממשלה על הקצבאות ממשיכים חלק מהנכים בחסימות הכבישים, כיוון שלטענתם ההסכם אינו מספק. ארגון "הנכים הופכים לפנתרים", הגורם המרכזי מאחורי המשך המחאה, אמרו בתחילת השבוע כי "אנחנו דוחים את הצעת הממשלה המעליבה את נכי ישראל וזורקת אותם לשולי הדרך וקוראים לציבור להמשיך לתמוך במאבקנו עד שדרישותינו יענו - פריסת התוספת לקצבאות בתוך שנה ולא על פני ארבע שנים, השוואת הזכאות לתוספת לכלל הנכים והעלאת מסגרת התקציב הכוללת למהלך".



קואליציית ארגוני הנכים מלכתחילה לא הייתה מקשה אחת במאבק של החודשים האחרונים סביב המתווה שיביא לסופו את משבר קצבאות הנכות. אמנם חמישה מששת נציגי הארגונים של הנכים שכן נכחו במו"מ המרתוני ביום חמישי האחרון יצאו בתחושת הישג מוגבלת והודו כי מדובר ברע במיעוטו, אבל הדגישו: "כשהממשלה נותנת לך רק 4 מיליארד שקלים, אתה לוקח, ובנסיבות האלה השגנו הרבה עבור הנכים".



על ההישג לפיו מספר הנכים שיקבלו קצבה גבוהה כמעט פי שניים מהקצבה הנוכחית שלא השתנתה 16 שנים, גדל מ-30% מהנכים שראש הממשלה הציע ל-70% מהנכים, אין חולק גם בקרב גדולי המתנגדים להסכם מקרב ארגוני הנכים, אבל המחיר יקר. "לו היה מדובר בשתי פעימות, במקום אחת, לקבלת התוספת לקצבאות ניחא. היינו מתקוממים אבל מבינים שתקציב 2018 סגור ורק בשנה הבאה אפשר להזרים את היתרה. אבל מי שיצגו אותנו במו"מ התפשרו על הסכם של ארבע פעימות, על פני ארבע שנים. זאת כניעה", אומרים המתנגדים להסכם.