נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת עינת רון, החליטה להאריך את התקופה בה דוד שרן, שלעבר ראש לשכת ראש הממשל, לא יוכל לחזור לעבודתו בקצא"א, עד להודעה חדשה. שרן חשוד במעורבות בפרשת הצוללות ונחקר על ידי יחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ).



אתמול היה שרן כבר בטוח שהוא יכול לחזור לעבודתו, אלא שבשעות הערב הגישה היחידה החוקרת לבית משפט השלום בראשון לציון בקשה דחופה להאריך את תוקפה של ההגבלה האמורה. בעקבות הבקשה המאוחרת ספגה המשטרה ביקורת מהשופטת רון על כך שנזכרה מאוחר. למרות זאת, השופטת החליטה להאריך את ההגבלה ואמרה כי "הרחקתו של שרן ממשרדי קצא"א תהיה עד להחלטה אחרת ועד לקיומו של דיון במעמד הצדדים". וקבעה את הדיון להיום. 



כזכור, שרן נעצר בראשית יולי בחשד שקיבל שוחד במסגרת עבודתו בלשכת ראש הממשלה באמצעות היועצים האסטרטגיים צחי ליבר ונתן מור, וזאת כדי לקדם את ענייניו של עד המדינה מיקי גנור, המתווך והנציג של תאגיד טיסנקרופ הגרמני ממנו נרכשו הצוללות, ומי שהפך לעד מדינה בפרשה.



בדיון שהתקיים היום בבית המשפט טען נציג המשטרה, רפ"ק אלי ג'וריס, כי המשטרה מבקשת הארכת תוקף ההרחקה ב-45 יום נוספים, כשהוא מפנה את בית המשפט לדוח חסוי שבו מפורטת ההתפתחות וההתקדמות בעניינו בחקירה. "קיים צורך ממשי להרחקת המשיב ממשרדי קצא"א כמפורט בנספח", הבהיר רפ"ק ג'וריס.



לעומתו סבר פרקליטו של שרן, עו"ד איתן מעוז, כי מדובר בבקשה מקוממת בשל תוכן הבקשה ובעיקר העיתוי שבו הוגשה - כארבע שעות לפני תום מועד ההקפאה עליה הוסכם. הוא הוסיף כי לטעמו אין הצדקה להארכת התוקף. "זו לא בקשת מעצר, וחבריי לא טורחים להסביר לבית המשפט האם התנאים להגבלת עיסוק מתקיימים. אין פירוט האם וכיצד המשך העיסוק יפגע בשלום הציבור, ובאיזה אופן, אם בכלל, אי הרחקה נוספת תקל על שרן בביצוע עבירה דומה", טען עו"ד מעוז.



השופטת רון הבהירה כי הגבלת עיסוק חלה על מקצוע ולא על מקום העבודה כמו במקרה זה, ולכן אין כאן הגבלת עיסוק כפי שטוען בא כוח החשוד. עו"ד מעוז טען כי הרחקה של מרשו מהעבודה תפגע בו קשות. "דוד שרן לא עובד למעלה מחודש, ופגיעה של אפילו יום אחד נוסף צריכה להיות מוצדקת לאחר שבית המשפט שוכנע שנותרו פעולות חקירה שלא נעשו". לטענתו רק העובדה שדבר שובו של שרן לעבודה פורסמה בכלי התקשורת העירה את המשטרה מתרדמת וזירזה אותה להגיש את הבקשה .