לאחר שנפצע באורח קשה בפיגוע בהר אדר, חשף הערב (שלישי) בחדשות 2 עמית שטיינהרט, רכז הביטחון ביישוב, כי הוא לא היה בטוח בכך שישרוד את הפגיעה. "כשהגיעה התגבורת התקשרתי לאשתי כי לא הייתי בטוח שאגיע הביתה", סיפר שטיינהרט. 



"בשנייה שחטפתי את הכדור בכתף הבנתי שאני בפיגוע", סיפר איש הביטחון, שהוסיף: "הכדור עשה שני חורים בסרעפת והריאה השמאלית קרסה והכדור השני כמעט פגע לי בשדרה, אבל העצם הגדולה עצרה אותו. חטפתי, ואני עדיין עומד על הרגליים. קצת עקום, אבל זה יתיישר מהר מאוד. ב-7:20 כשהגיעה התגבורת, הרשיתי לעצמי להתיישב, לקחת נשימה וביקשתי לדבר עם אשתי כי לא הייתי בטוח שאגיע הביתה".



המחבל נימר מחמוד אחמד גמל. "תמיד היה מאחר, ועל אנשים כאלה אי אפשר לסמוך". צילום: רשתות חברתיות
המחבל נימר מחמוד אחמד גמל. "תמיד היה מאחר, ועל אנשים כאלה אי אפשר לסמוך". צילום: רשתות חברתיות



בתוך כך, הוא התייחס להיכרותו עם המחבל נימר מחמוד אחמד גמל. "תמיד הייתי יוצא מהאוטו, לוחץ לפועלים את היד, יושב איתם, כמה וכמה פעמים ישבתי לאכול איתם גם. עם המחבל יצא לי אולי פעם אחת לשתות קפה. נימר היה בן אדם שמאחר. אנשים שמאחרים מבחינתי אי אפשר לסמוך עליהם. הוא היה תמיד אחרון, כשהוא היה בא הייתי יודע שסיימתי את הבוקר".



לגרסתו, "מה שגרם לי לחשוד זה העובדה שהוא לא ציית לנהלים. אז מה שעבר לי בראש זה פשוט לעצור אותו, לסובב אותו אחורה והוציא אותו. הסתובבתי לטנדר להביא עט, וזו השנייה שבה הכל התפוצץ. אחרי שהפלתי אותו בפעם הראשונה הוא קם וניסה עוד פעם, הוא לא נכנע לשנייה והמשיך".



תושבים לאחר הפיגוע בהר אדר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
תושבים לאחר הפיגוע בהר אדר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



מלבד זאת, הוא תיאר כיצד "אור אריש התעמת איתו בידיים בניסיון לנטרל אותו מהנשק, אבל ככל הנראה הוא כבר נפגע. אורי הוא זה שבעצם נתן לי את השנייה או שתיים להגיב, כי הוא גם צעק: 'עמית הצלתי אותך', והסתכל עליי. הוא היה שם וידע שאני זה שמסיים את מה שהוא התחיל. זו הייתה הפעם הראשונה ששלפתי את הנשק ויריתי בבן אדם, זו הפעם הראשונה שהרגתי בן אדם, ואני לא מתחרט על זה".